• MamPap

Vad har ni i vattenräkning?

Vi har precis flyttat till vila och fick våran första vatten/sopor räkning och den var på 782kr, tyckte det var jätte billigt men jag har ju inget att jämföra med så ni som bor i villa kan ni tala om vad ni har för pris på ert vatten/sopor räkning?

• Svar på tråden Vad har ni i vattenräkning?
  • Pikku Enkeli

440kr för en månad, men de tar betalt på beräknad vattenförbrukning och vi använder inte så mycket som de beräknar.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • MamPap

Kan man ändra den beräknade summan??? Vart isf.?
    Då hade vi dyr vattenräkning ändå då, verkar det som men det kanske finns en förklarade orsak till det, vattenläcka i tvättstugan som gav oss vatten läcka i grunden så där står det och torkar nu *suckar*

Så fram över blir det nog billigare ändå *ler*

Pikku Enkeli skrev 2007-12-22 20:19:56 följande:
    440kr för en månad, men de tar betalt på beräknad vattenförbrukning och vi använder inte så mycket som de beräknar.
  • Pikku Enkeli
    MamPap skrev 2007-12-22 20:44:21 följande:
    Kan man ändra den beräknade summan??? Vart isf.?Då hade vi dyr vattenräkning ändå då, verkar det som men det kanske finns en förklarade orsak till det, vattenläcka i tvättstugan som gav oss vatten läcka i grunden så där står det och torkar nu *suckar*Så fram över blir det nog billigare ändå *ler*
    Ingen aning om man kan ändra det. Vi ha å andra sidan sjukligt låg vattenförbrukning tack vare att vi sällan duschar hemma. Vi förbrukar mer än 50% mindre än genomsnittshushåll.
  • Alise

Vi betalar ca 500kr/månad för vatten och sophämtning. Förbrukar ca 110 kubik per år.

• MamPap

Okej, vart duschar ni då?
    Vi är ju rätt snåla av oss gällande vatten, stänger av mellan intvålningarna, när vi borstar tänderna, fyller alltid tvättmaskin annars sätts inte den på osv.

Har det minsta sopkärlet också då vi återvinner och komposterar, så det låter lite mycket ändå här tycker jag... men men... i mina ögon var det ju billigt ändå *ler*

Pikku Enkeli skrev 2007-12-22 22:34:23 följande:
    Ingen aning om man kan ändra det. Vi ha å andra sidan sjukligt låg vattenförbrukning tack vare att vi sällan duschar hemma. Vi förbrukar mer än 50% mindre än genomsnittshushåll.
  • Pikku Enkeli
    MamPap skrev 2007-12-23 12:43:10 följande:
    Okej, vart duschar ni då?Vi är ju rätt snåla av oss gällande vatten, stänger av mellan intvålningarna, när vi borstar tänderna, fyller alltid tvättmaskin annars sätts inte den på osv.Har det minsta sopkärlet också då vi återvinner och komposterar, så det låter lite mycket ändå här tycker jag... men men... i mina ögon var det ju billigt ändå *ler*
    På träningar
  • MamPap

Aha... smart *ler*
    Vi har ju en liten här hemma som kräver mycket vatten och en mamma som behöver diska rätt många flaskor kanske det händer där då...

Pikku Enkeli skrev 2007-12-23 12:52:52 följande:
    På träningar
  • Kålrot

633 kr/månad ungefär betalar vi för vatten, avlopp och sophämtning.
    Men vi betalar var tredje månad så nu har jag nyss betalt in 1908 kr.

• MamPap

Jaha, men oj... då hade vi det billigt!!! Vi betalade denna räkningen och den gäller för 3 måander.

Kanske ni är fler i hushållet?

Kålrot skrev 2007-12-23 17:41:44 följande:
    633 kr/månad ungefär betalar vi för vatten, avlopp och sophämtning.Men vi betalar var tredje månad så nu har jag nyss betalt in 1908 kr.
  • Frida i forsen

Vi bor i villa och är 5 personer.Betalar 650 kr varje månad för vatten och sopor.

Svar på tråden Vad har ni i vattenräkning?