• Anonym (aj)

Jourtandläkare i Linköping?

Va tusan finns det inte någon jourtandläkare i Linköping nattetid/helger?
    Jag måste verkligen ta mig upp akut jag har så förbannat ont i en tand att jag omöjligtvis kommer kunna sova.

• Svar på tråden Jourtandläkare i Linköping?
  • Fru Humla

behöver man en jourtandläkare så ringer man 112 så får de koppla en till rätt ställe. risken är att du måste vänta till imorronbitti

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • Anonym (aj)

Jo jag märkte det tyvärr:S
    Jag vet att jag var hos en privat tandläkare en helg för några år sen kl 3 på natten... men han verkar inte ha kvar den "tjänsten" vilket iofs är förståeligt kanske. Pissigt att behöva vänta tills imorgon då. Usch

Tack för svaren iaf

• just like a woman

Skäggetorp har jouren i Linköping. De öppnar tidigt på morgonen. Är det extrem värk kan du få åka till akuten, men det är sällan.

• Anonym (aj)

Så har man varit hos tandläkaren då...
    Vi röntgade tanden och ja, det är en infektion i nerven, inte i tandbenet som tur är, tror jag?

Det är en ilande tandvärk och det tyder visst på att nerven är för nära ett kariesangrepp som jag förstod det.
    Men eftersom det var så många där som hade större inflammationer så la dom bara på ett täcke på tanden för att skydda den mot varmt och kallt. Det gör fortfarande lika jävla ont och jag är stel som en pinne och kan inte slappna av för fem öre. Kul jul!

Om värken inte lagt sig tills imorgon (stor chans?) så skulle jag få komma upp och borra ur tanden. Just nu känns det som jag längtar tills just imorgon, men har ändå en förhoppning att tandvärken ska gå över så jag kan få fira jul och ta tanden i mellandagarna istället. Vi får väl se. Men ack, knappt man önskar sin värsta fiende tandvärk.

• just like a woman

Nej, tandvärk är djävulen, jag vet hur det är, jag har fruktansvärt dåliga tänder, trots exemplarisk munhygien. Det smärtar och kostar pengar. En ipren och en alvedon, sov en stund.

• Fru Humla

jag vet oxå hur det är. ekonomin blir ju kass av dte oxå*morr*
    men det bästa tipset du kan få har du redan fått ovan. en ipren + en alvedon...det brukar hjälpa ganska bra

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • Anonym (aj)

Tänkte bara ge en liten uppdatering :)
    Fick komma upp och borra ur tanden då. Fy fan! så skönt det var när trycket inne i tanden släppte. Infektionen hade hunnit gå ner i rotspetsen så var tvungen sitta och skölja munnen med kallt vatten flera gånger i minuten för att överhuvudtaget härda ut smärtan medans jag väntade på att få komma in.
    Blev extremt kissnödig också ;) Tror jag drack 2-3 liter vatten under någon halvtimma eftersom jag inte kunde sitta å spotta ut vattnet i väntrummet.

Så skönt när det var gjort, men mådde riktigt kass i kroppen efter att ha haft så ont.

Svar på tråden Jourtandläkare i Linköping?