• KickanAnnika

Hur är det möjligt???? Hål i varenda tröja!

Sitter här i soffan och upptäcker plötsligt fyra små hål mittfram i midjehöjd på tröjan (vanligt top i t-shirt-tyg)
    Jag har liknande små hål i flertalet av mina tröjor på samma ställe på magen. Pratade om detta vid ett tillfälle med några vänner och flera av dem var bekymrade över precis samma "fenomen".
    Jag måste få ett svar på detta för jag håller på att bli galen. VARFÖR VARFÖR VARFÖR blir det hål i tröjorna. Vart kommer de ifrån????

Om nån har lust få ni gärna göra en omröstning för jag måste få veta hur vanligt det är med hål på magen på tröjorna!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-22 22:48:06:
    Kan inte nån göra en omröstning på skoj?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-30 00:36:26:
    Stort tack för ert fina engagemang!
    Jag tror att jag har knäckt det.
    Har två möjliga teorier:
    1) Jag knäpper alltid upp byxorna vid matbordet (hemma) och ofta har jag ena sonen i knäet i slutet av måltiden. På det sättet tror jag att tröjorna kanske skaver mot den uppknäppta blixtlåsen.
    2) Mest troligt: Jag torkar glasögonen mitt på tröjan.

Hittar inga pälsängrar. Bara mina kläder får hål i den omfattningen. Dessutom på samma ställe. Har bara flytande tvättmedel. Ingen katt. Hund, men hade hål i tröjorna innan vi skaffade honom för 4 månader sen. Använder inte livrem.

• Svar på tråden Hur är det möjligt???? Hål i varenda tröja!
  • AnLeNo

Aldrig hört talas om! Förut hade jag ofta små hål på höger axel på mina tröjor, men det berodde på min papegoja.

• Nyfiken gul

bältesspänne som gör hål?

Dragkedja som nöter hål?

Ni måste uppenbarligen använda något som gör att ni nöter hål på ungefär samma ställen.

• KickanAnnika
    signaturbyte skrev 2007-12-22 22:27:01 följande:
    Dragkedja som fastat och rivit upp ett pyttehål som sen blivit lite större kanske..?
    Nej, det låter inte rimligt. Jag kan svära på att där var inga hål i just denna tröjan i morse. Tillsammans med den har jag haft på mig ett par mjukisbyxor och en munktröja utanpå. Utan dragkedja alltså.
  • krakel

Jag skulle spontant säga Tvättmaskinen men om det är på samma ställe på fler verkar det ju knas,,

• Nikhita

Jag fick två små hål på en ny tröja, på magen..
    had einte fastnat nånstans. Har grubblat på det där.

Nyligen upptäckte jag i en annan tröja också.

Tänkte att det bara är dåligt kvalite och gått sönder i tvätten.

• KickanAnnika

Använder ytterst sällan livrem. Trodde först att det var det så jag testade ett tag med en "hålfri" tröja att aldrig ha den tillsammans med livrem och där blev hål i alla fall!

• krakel

det sitter mitt på magen då lixom.. ?? du är inte piecad??? eller sitter det mer under bysten?? BH som nöter???

Gissar hejvilt

Svar på tråden Hur är det möjligt???? Hål i varenda tröja!