• gookie

Nån mer som har/haft hund med inkontinensproblem??

Min lilla pojk(rottis på 7 år)har fått lite problem med att det droppar lite urin. Propaline heter medicinen han börjat med. Har gått på det i 8 dagar nu och tror det har blivit bättre.

Vi har köpt sånt där skvättskydd men det sitter inte bra. Hon som tillverkar dom har nyligen skickat ett tredje men det sitter inte bra det heller. Som tur e har vi inte behövt betala för mer än ett, dessa e tydligen inte så vanliga på stora hundar.

Nån som har/haft hund med dessa problem? Hur har det funkat med medicin? Har de behövt äta det resten av livet? Har det räckt med en underhållsdos? E lite jobbigt detta speciellt eftersom skydden sitter så dåligt. Tycker det e konstigt att det inte e vanligare med dessa skydd. Måste väl finnas fler hundar med dessa problem? Nåja han lider ju inte i alla fall det e ju inga pölar som kommer dropparna märker han inte av

• Svar på tråden Nån mer som har/haft hund med inkontinensproblem??
  • Deia

Det kanske inte går att jämföra eftersom jag har en tik som fick dessa problem efter att ha opererat bort livmodern.
    Hon äter Incurin, någon typ av hormon. Vi har lyckets ställa in dosen perfekt så hon har inga problem nu. Hon kommer att behöva äta dom alltid.

Tidigare var det jättejobbigt. Det kunde komma allt från några droppar till en stor skvätt. Hon var helt förtvivlad och jag också. Tvättmaskinen gick jämt......

• gookie

Ja usch det e jobbigt. Tycker han e bättre. På han kommer det ju mest droppar och jag ser att han märker det inte ens. Men blir det pölar så lär han reagera

• frulan

En kompis hanhund gick och läckte. Jag har för mig att de fick operera prostatan eller nåt.
    Operation blev det i alla fall.

• alsesani

En väninna till mig har en riktigt gammal hund. Hon läcker urin ibland. Då ger dom henne rå lever att äta så slutar hon. Konstigt men sant. Så rå lever varje vecka så håller hon tätt.

Nu är ju detta visserligen en tik, men man kan ju testa

Svar på tråden Nån mer som har/haft hund med inkontinensproblem??