• Lindis41

hur gör man saftsoppa-snabbt svar tack

som rubriken lyder..

• Svar på tråden hur gör man saftsoppa-snabbt svar tack
  • Pormoicheia

Har du potatismjöl eller maizena hemma så borde det stå på paketet

Apprentice Moraltant
  • Lindis41

har potatismjöl m det e willys egna tror ite det står på den ska kolla

• levandecharader

Saftkräm/Saftsoppa, grundrecept

Antal portioner
    1 port

Ingredienser
    1/2 dl saft (outspädd, normalkoncentrerad) eller juice
    1 1/2 dl kallt vatten till kräm eller 2 dl kallt vatten till soppa
    1 msk potatismjöl till kräm eller 2 tsk potatismjöl till soppa

Gör så här:
    Blanda ingredienserna i en kastrull. Rör om. Koka upp blandningen och rör hela tiden!
    Lägg eventuellt i skivad frukt eller 1 dl bär.
    Låt krämen (soppan) svalna.

• inze
    levandecharader skrev 2007-12-23 10:08:50 följande:
    Saftkräm/Saftsoppa, grundreceptAntal portioner1 portIngredienser1/2 dl saft (outspädd, normalkoncentrerad) eller juice1 1/2 dl kallt vatten till kräm eller 2 dl kallt vatten till soppa1 msk potatismjöl till kräm eller 2 tsk potatismjöl till soppaGör så här:Blanda ingredienserna i en kastrull. Rör om. Koka upp blandningen och rör hela tiden!Lägg eventuellt i skivad frukt eller 1 dl bär.Låt krämen (soppan) svalna.
    = första träff på Googlesökningen ovan.

Undrar om man inte skulle införa Söka på Google som ett skolämne Glad
  • vackrastarflow
    inze skrev 2007-12-23 10:11:38 följande:
    = första träff på Googlesökningen ovan.Undrar om man inte skulle införa Söka på Google som ett skolämne
    så är det många som säger... fördelen med att fråga på FL är att man kan få recept som folk provat och vet att det fungerar och blir gott.

tycker det här med google-uppmaningar börjar bli lite tröttsamt. man behöver ju liksom inte svara om man inte vill
  • Pormoicheia
    inze skrev 2007-12-23 10:11:38 följande:
    = första träff på Googlesökningen ovan.Undrar om man inte skulle införa Söka på Google som ett skolämne
    Kanske inte google...men informationssökning.

Var medlem på ett tatueringsforum en gång och det frågdes hit och dit om motiv.
    Man gjorde 1 sökning på google, länkade till första bilden man hittade och folk jublande "ÅH,skitsnygg. hur hittade du den!!!!"
    Apprentice Moraltant
  • Lindis41

tack för alla svar!!Hittade receptet på potatismjölpkt!!
    God Jul

• inze
    vackrastarflow skrev 2007-12-23 10:15:15 följande:
    så är det många som säger... fördelen med att fråga på FL är att man kan få recept som folk provat och vet att det fungerar och blir gott.tycker det här med google-uppmaningar börjar bli lite tröttsamt. man behöver ju liksom inte svara om man inte vill
    Jag svarar gärna men är lite undrande över att många verkar tycka att det är lättare att skriva en fråga här än att skriva ett ord i Googles sökruta.
  • vackrastarflow
    inze skrev 2007-12-23 11:57:15 följande:
    Jag svarar gärna men är lite undrande över att många verkar tycka att det är lättare att skriva en fråga här än att skriva ett ord i Googles sökruta.
    jovisst, kan hålla med när det gäller vissa grejer. men när det gäller recept tycker jag det är fullt självklart att fråga här. jag frågade om en god snabb kladdkaka och det första svaret jag fick var som ditt: "googla det". klart jag kan googla men jag var ju intresserad av ett recept som folk använt och tyckt var bra. för när jag googlade fick jag flera olika recept på kladdkaka, jag ville ha ett säkert kort
Svar på tråden hur gör man saftsoppa-snabbt svar tack