• Idasmamma1985

Storlekar

Hej!

Jag har en dotter på 2 veckor, som kom i vecka 36...hon väger nu 2 250g och 44.5cm lång...hon drunknar i stl. 44...

Hur länga använde ni stl. 44? hur många månader var barnet, vikt och längd osv...

Ska man köpa upp sig i stl. 44? Har en del byxor i stl. 50 men dom åker ju bara ner.

Tacksam för svar

//En mycket förvirrad mamma

• Svar på tråden Storlekar
  • UnderbaraSöner

Vi fick tag i bodys i stl 40, finns på vissa barn butiker, d kunde de ha länge...44 hade nog mina iaf i 3-4 månader.. jag tycker man kan köpa stl 44 och hellre vika upp ärmar..

• Lejonelle

Har tyvärr inget svar på dina frågor. Kan dock ge ett tips.
    Jag tror att det går att köpa prematurkläder på nätet, inte beg alltså. Vet dock inte vad sidan heter.

• Idasmamma1985
    UnderbaraSöner skrev 2007-12-23 11:24:45 följande:
    Vi fick tag i bodys i stl 40, finns på vissa barn butiker, d kunde de ha länge...44 hade nog mina iaf i 3-4 månader.. jag tycker man kan köpa stl 44 och hellre vika upp ärmar..
    Okej:)...får köra på stl. 44 då och vika upp armarna...:)
    Tack för svar! God Jul:)
  • camillajo

Hej och grattis till dottern!

Du ska se att hon växer i dem snabbare än du kan tro Kan tipsa om att söka på prematurkläder på exempelvis tradera. Köpte själv en hel del därifrån till väldigt bra pris, både nytt och gammalt.

God Jul

Camilla

• PLRMamma

Jag köpte på baby proffsen och lindex i str 36-40 till min pojk, komi vecka 36, 46lång å 2720g. hade strl 36-44 tills han va 6v

• skrollan2

Min tösa föddes i v33 ch har strl 44 nu.Hon väger 2250g o kläderna sitter bra på henne nu.

Svar på tråden Storlekar