• Swifty

Celiaki kort på engelsaka

Jag är glutenintolerant och ska utomlands nu vid nyår. Undrar om det är någon som har celiaki kort på engelska i pdf format? (celiaki kort, dvs ett kort som man kan visa för restaurang personal) Det fanns tidigare på svenska celiakisförbundets hemsida men är nu borttaget.

• Svar på tråden Celiaki kort på engelsaka
  • mammatalman

kan det finnas på apoteket???

• mammatalman

min syrra har gluten o prata om den där hemsidan men finns det nått telenr som du kan ringa

• Ilonasmamma

det finns en bok att låna på bibblan

att leva med gluten tror jag den heter,..från 80.talet...anars om du har några dagar på dig så kke jag kan fiska fram mitt...var det nu ligger *ler*

är du säker att dom tagit bort det från hemsidan?

maila dom annars, så skickar dom nog gärna en översättning eller om det hinner hem till brevlådan

• Swifty
    meic skrev 2007-12-23 12:05:40 följande:
    www.allergimat.com/page.asp och kolla på den sidan så kan du klippa och klistra ihop din egen lilla kom-ihåg-lista
    tusen tack. den sidan hade en länk till englands celiakiförbund som hade massa bra för semester!
  • Swifty
    Peand skrev 2007-12-23 21:58:08 följande:
    www.celiaki.se/Bestall-material/Förr hade de så man kunde skriva ut kort direkt men nu verkar det som om man måste beställa. Kanske för kort varsel nu men något för nästa gång....
    Ja, just det! det var den sidan som även hade korten i pdf format så man kunde göra egna. Blir ju lite tajt att beställa till den här gången.
    tack för tipset!
Svar på tråden Celiaki kort på engelsaka