• Anonym (sårad)

Ni som förlåtit otrohet - hur gick ni vidare?

Min man har varit otrogen mot mig, och är jätteldesen för detta och ångrar sig bittert. Han säger att detta var första o sista gången det hände o att han inte fattar hur han kunde göra det. han låg med kvinnan en gång, men de träffades vid 3 tillfällen. Vi har en son på 8 mån tillsammans. Jag älskar honom o tror honom när han säger att han ångrar sig djupt. Jag ser att han mår dåligt. Men jag vet inte om jag kommer kunna förlåta honom och gå vidare. Jag misstänker att detta alltid kommer ligga som ett gift i mitt medvetande o att jag kanske aldrig kommer kunna lita på honom till 100% igen. Jag vill så himla gärna klara av detta!
    Ni som har blivit bedragna men valt att förlåta o stanna i relationen - hur gjorde ni?

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet - hur gick ni vidare?
  • Anonym (trohet)

valde att stanna och se om jag kunde älska honom igen efter otroheten. Han betedde sig 'exemplariskt'... visade sin kärlek till mig och slutade vara ute helt med 'grabbarna grus'.
    Jag försökte verkligen gå vidare och älska honom som förut, men det gick inte.  Några år senare så valde jag att lämna honom.... till hans förtvivlan denna gången.  Det han aldrig förstod eller förstått nån gång, är att hans svek tog bort all kärlek som jag en gång hade till honom.  Jag KUNDE verkligen inte älska honom igen.....

Jag är nu gift igen.  Med en man som sätter trohet högst på sin lista.  Han känns trygg.  Jag VET att det kan hända igen... men jag vill inte tänka så.  Tryggheten, harmonin, och alla kärleksbevis som vi ger varandra dagligen betyder allt!
    Vi vårdar kärleken!!!

LYCKA TILL med ditt i alla fall... du kanske kan älska igen... ingen är den andra lik!

• Anonym (been there)

Valde oxå att stanna efter noga övervägande,jag kan säga att det är svårt med tilliten än i dag o jag kom på honom för ett år sedan.

• Anonym (sårad)

Anonym (trohet) skrev 2007-12-23 12:33:42 följande:

valde att stanna och se om jag kunde älska honom igen efter otroheten. Han betedde sig 'exemplariskt'... visade sin kärlek till mig och slutade vara ute helt med 'grabbarna grus'.Jag försökte verkligen gå vidare och älska honom som förut, men det gick inte.  Några år senare så valde jag att lämna honom.... till hans förtvivlan denna gången.  Det han aldrig förstod eller förstått nån gång, är att hans svek tog bort all kärlek som jag en gång hade till honom.  Jag KUNDE verkligen inte älska honom igen.....Jag är nu gift igen.  Med en man som sätter trohet högst på sin lista.  Han känns trygg.  Jag VET att det kan hända igen... men jag vill inte tänka så.  Tryggheten, harmonin, och alla kärleksbevis som vi ger varandra dagligen betyder allt!Vi vårdar kärleken!!!LYCKA TILL med ditt i alla fall... du kanske kan älska igen... ingen är den andra lik!
    Tack för sitt svar. Måste bara få fråga om du kände att kärleken var borta direkt efter att du fått reda på otroheten, eller om det kom smygande på nåt sätt.
    jag känner fortfarande att jag älskar min man men blir äcklad när jag tänker på att han har legat med nån annan.
    O jag är verkligen glad för din skull att du är lycklig nu!
  • Anonym (sårad)

Anonym (been there) skrev 2007-12-23 12:35:40 följande:

Valde oxå att stanna efter noga övervägande,jag kan säga att det är svårt med tilliten än i dag o jag kom på honom för ett år sedan.
    Hur visar du det i relationen? Håller du det inne för dig själv eller blir det mycket diskussionen? Hur har ni det annars?
  • Anonym (kärlek)

Jag hade precis traffat min blivande man, men av olika anledningar var det inte helt avslutat med min ex och han var svar att fa tag pa. Jag var sjuk hemma och exet, som forfarande inte lamnat tillbaka nycklarna, kom in (trodde inte att jag skulle vara hemma). Eftersom kanslor fortfarande fanns var det inte svart att forfora mig och jag angrade det givetvis direkt. Insag att jag kunde mista min blivande man pga detta och visste i samma ogonblick att det var HONOM jag ville ha och att nagot sadanthar ALDRIG skulle komma att handa igen. Jag berattade det genast och var livradd att mitt livs karlek (som jag precis insett) skulle overge mig. Det gjorde han inte och idag ar vi gifta sedan lange och har tva barn ihop och han AR mitt livs karlek. Skulle ALDRIG nagonsin kunna vara otrogen mot honom.
    Sa mitt rad ar att FORSOKA lita pa honom. Han kanske just insett att han kan forlora sitt livs karlek pga detta och tanker inte gora om det. Forklara for honom att du kommer att vara misstanksam och det ar upp till honom att bevisa att han menar allvar och minska orostillfallena (dvs. tala om var han ar om han blir sen, inte ga ut och ?roja? sjalv utan istallet bjuda hem folk eller ga ut tillsammans, garna visa sig karleksfull nar ni ar ute pa t ex julbord med arbetskamraterna osv.).

• Anonym (svårt)

kunde aldrig förlåta!! Mitt ex var otrogen med sin tjej han hadde innan mig! Det var flera år sen och jag är såå lycklig med min nya sambo.Men jag kan fortfarande tänka tillbara och känna avsky för mitt x!.

• Anonym (trohet)
    Anonym (sårad) skrev 2007-12-23 12:48:31 följande:
    Anonym (trohet) skrev 2007-12-23 12:33:42 följande: Tack för sitt svar. Måste bara få fråga om du kände att kärleken var borta direkt efter att du fått reda på otroheten, eller om det kom smygande på nåt sätt. jag känner fortfarande att jag älskar min man men blir äcklad när jag tänker på att han har legat med nån annan. O jag är verkligen glad för din skull att du är lycklig nu!
    Det kom smygandes....

Jag blev totalt överlycklig när min exmake sa att han ville att allt skulle bli bra mellan oss, det är mig han älskar, att han var ledsen över vad han gjort, att han ångrade sig.  Han tog på sig allt ansvar för vad han hade gjort.  Slutade gå ut med grabbarna, och var bara med mig hela tiden.
    Allt kanske borde varit bra då... men jag fick mer o mer ofta 'visioner' om när han låg i hennes säng. Han rörde vid henne. Han smekte henne. Han 'älskade' med henne.... allt blev till slut ett enda mishmash av visioner o bilder på min näthinna.  Jag fick med tiden sämre självförtroende.  Visste inte om han tyckte att hon älskade bättre. Kändes annorlunda. Kysstes bättre.....
    Till slut kände jag nästan avsky att han rörde mig, kysste mig, älskade med mig... tänkte han på henne???

Efter en tid... kanske var det efter ett år eller så... så älskade jag honom inte längre.  Jag hade förlorat all respekt för honom, och märkte mer o mer hur BRA jag mådde när andra killar gav mig positiva komplimanger. 

Det var dags att gå vidare i mitt liv!!  Tack o lov!
  • Anonym (sårad)

Anonym (trohet) skrev 2007-12-23 14:50:44 följande:

Det kom smygandes....
    Det är precis så som jag är rädd att jag också kommer att känna! jag är rädd att jag alltid kommer att tänka på de två tillsammans varje gång vi har sex (har ännu inte haft sex med honom sedan detta hände - och jag som brukade bli tänd bara han tittade på mig...). Ibland tänker jag att jag kanske också skulle ligga med nån annan bara för att vi ska bli kvitt... men tror inte att det skulle funka.
    min man befinner sig just nu hos sin familj i usa, så vi har inte ens träffats sen jag fick reda på detta. vet inte hur det kommer att kännas att se honom.
  • Anonym (sårad)

Anonym (kärlek) skrev 2007-12-23 12:56:45 följande:

Jag hade precis traffat min blivande man, men av olika anledningar var det inte helt avslutat med min ex och han var svar att fa tag pa. Jag var sjuk hemma och exet, som forfarande inte lamnat tillbaka nycklarna, kom in (trodde inte att jag skulle vara hemma). Eftersom kanslor fortfarande fanns var det inte svart att forfora mig och jag angrade det givetvis direkt. Insag att jag kunde mista min blivande man pga detta och visste i samma ogonblick att det var HONOM jag ville ha och att nagot sadanthar ALDRIG skulle komma att handa igen. Jag berattade det genast och var livradd att mitt livs karlek (som jag precis insett) skulle overge mig. Det gjorde han inte och idag ar vi gifta sedan lange och har tva barn ihop och han AR mitt livs karlek. Skulle ALDRIG nagonsin kunna vara otrogen mot honom. Sa mitt rad ar att FORSOKA lita pa honom. Han kanske just insett att han kan forlora sitt livs karlek pga detta och tanker inte gora om det. Forklara for honom att du kommer att vara misstanksam och det ar upp till honom att bevisa att han menar allvar och minska orostillfallena (dvs. tala om var han ar om han blir sen, inte ga ut och ?roja? sjalv utan istallet bjuda hem folk eller ga ut tillsammans, garna visa sig karleksfull nar ni ar ute pa t ex julbord med arbetskamraterna osv.).
    Tack! Skönt att höra nån från "andra sidan"! Det kan ju bli bra tillslut ändå kanske...
  • Anonym (trohet)
    Anonym (sårad) skrev 2007-12-23 15:03:09 följande:
    Anonym (trohet) skrev 2007-12-23 14:50:44 följande: Det är precis så som jag är rädd att jag också kommer att känna! jag är rädd att jag alltid kommer att tänka på de två tillsammans varje gång vi har sex (har ännu inte haft sex med honom sedan detta hände - och jag som brukade bli tänd bara han tittade på mig...). Ibland tänker jag att jag kanske också skulle ligga med nån annan bara för att vi ska bli kvitt... men tror inte att det skulle funka.min man befinner sig just nu hos sin familj i usa, så vi har inte ens träffats sen jag fick reda på detta. vet inte hur det kommer att kännas att se honom.

Alla fungerar ju olika som sagt var.  För mig så gick det inte att glömma. Mannen jag älskat så innerligt, och som jag verkligen trodde att jag skulle leva ihop med för alltid, hade svikit mig så djupt.  Jag KUNDE inte läka, men jag VILLE läka. Ville älska igen. Ville att allt skulle bli bra, trots att det kanske inte skulle kunna bli som förr.

Jag tycker det är fantastiskt för dom som det funkar med, att lappa ihop kärleken igen.

All respekt till dom som klarar det.... men för mig gick det inte.

Du kanske klarar sveket... eller inte.  Det är ju enbart DU som vet o känner med hjärtat vad som händer därinne. 

Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet - hur gick ni vidare?