• Devania

Hur vet man skillnaden mellan fostervatten och riklig flytning??

Går in i vecka 39 idag. Har lite mensvärk och massa vitflytning (tror det iaf). Hur kan jag vara säker på att jag inte läcker fostervatten??? Hur ser slemproppen ut? Jag har BF 6 januari, skulle gärna fira jul med min familj först....

• Svar på tråden Hur vet man skillnaden mellan fostervatten och riklig flytning??
  • Julutzi

puffar... skulle också vilja veta... är i 39+1

• kossilalli

när mitt vatten gick trodde jag att jag kissade på mig! Men det kännde jag att det var ej det jag gjorde
    Men mitt vatten sipprade under dagen om man säger.
    Men hade rikliga flytningar en vecka innan, genomskinligt lixom, var nog slemproppen det!

• Nie

Mitt fostervatten började sippra och först trodde jag att det var en väldigt vattnig flytning, men när jag hade blött igenom två trosskydd + trosor och sedan en binda, då insåg jag att det var vatten. Vattnet slutar inte att sippra om det börjar, men flytningar kommer och går.

• SoFo89

Jag skulle tipsa om att ta på en binda och försök gå runt en halv timme - en timme. Är det flytningar så "lägger" sig det oftast ovanpå bindan är det fostervatten så sjunker det in i bindan.
    Slemproppen kan variera i oändliga mängder, kan vara allt ifrån rikliga flytningar till en seg klump, märkte själv aldrig av min slempropp.

ღSigne 071027ღ fiosan.blogg.se
  • Saaaraa

Jag trodde också att jag kissade på mig.. och det sipprade som bara den efter den där kissapåsigkänslan. Det gick inte att missta sig vara flytningar.
    Slemproppen såg jag inte ett skit av.

• Julutzi

Ok.. då är det nog flytningar jag har i alla fall... Du då ts??

• SoFo89

När jag läckte fostervatten så kände jag hur det rann till stötvis när jag var uppe och gick, precis som om man kissade på sig fast det kom helt utan förvarning.

ღSigne 071027ღ fiosan.blogg.se
  • kossilalli

näe vatten märker man på nå sätt, för det kommer bara, ok det blir blött riktigt ju.
    Men slemproppen kan det ju vara, som det var för mig.
    Med första kom ingen slempropp som jag märkte. Vattnet kom när dom stack hål.

• glitterkorn
    Devania skrev 2007-12-23 13:48:37 följande:
    Går in i vecka 39 idag. Har lite mensvärk och massa vitflytning (tror det iaf). Hur kan jag vara säker på att jag inte läcker fostervatten??? Hur ser slemproppen ut? Jag har BF 6 januari, skulle gärna fira jul med min familj först....
    Jag ahde det problemet att jag inte visste om det var flytningar eller inte eftersom dom avr så vattniga o jag kunde inte urskilja det med hjälp av binda heller så jag fick åka till förlossningen och det var inte vatten utan flytninagr visa det sig.. så om du är osäker kontakta förlossningen .. lycka till !
  • Lurvan83

Ojoj, jag sitter å funderar på samma sak. Tror säkert att det bara e vattniga flytningar, men man kan ju inte va säker! Usch, man blir änna lite nojig... Fast jag inbillar mig själv att man märker om det e vattnet som sipprar eller ej, men egentligen har jag ingen aning... E det farligt på nåt sätt om man låter det gå i tron om att det e flytningar å så visar det sig vara vatten som läcker????!!!

• annkatrin83

Undrar oxå om det är farligt om man misstar sig har haft lite blött i trosorna idag jag me är i v.39+1

ann
  • Odessa

Ååh, vi har samma bf! Vem tror du hinner först? *utmanar*

Har funderat över samma sak, så tråden kom lägligt. Dock vill jag verkligen hinna fira jul först, har sett SÅ fram emot julskinkan (som strax ska in i ugnen).

Jag har nog inte alls fattat att det faktist kan hända NU, januar liksom, det känns lååååååååångt dit.

• Tant Green

Fostervatten kan också komma av och till. För mig kom det en skvätt mitt på dagen på lördagen och sen inget mer förrän tidigt på måndag morgon. Sen blev jag akutsnittad på måndag eftermiddag eftersom jag läckt i två dygn så det började bli risk för infektioner. Fostervatten luktar som sperma.

• hella82

min bm sa att fostervattnet ser ut ungefär som vattnet när man har kokat skalad potatis. lite vitgrumligt sådär. hon sa även att fostervattnet rinner hela tiden när det väl gått hål på hinnorna. nångång hörde jag att om bindan är tung efter 2 timmar så är det vatten, annars är det troligen flytningar..vet dock ej om det stämmer.

lilla bus bf 25/12
  • Tant Green

Min tjej låg i säte, så hon kanske täppte till hålet med rumpan så det var därför det inte rann hela tiden

Svar på tråden Hur vet man skillnaden mellan fostervatten och riklig flytning??