Sand till sandlåda
Vart köper man sand till sandlådan? Frågade på Granngården men de hade inte och visste inte vart man kunde köpa heller.
Så alla ni som anlagt en sandlåda till era barn, vart fick ni sand i från?
Vart köper man sand till sandlådan? Frågade på Granngården men de hade inte och visste inte vart man kunde köpa heller.
Så alla ni som anlagt en sandlåda till era barn, vart fick ni sand i från?
Tyvärr kan jag inte hjälpa för vi hade sand själva i marken som vi kunde ta av...
Granngården..är det som en återvinningsgård?!? Vi köpte iallafall sand till våran sandlåda på återvinningsgården här i stan. Var inte så dyrt...tror det gick på 70:- .
Det kan man väl köpa från stenkrossfirmor och liknande? Kolla på Eniro eller Hitta.se eller något.
Den vi hade när jag var liten var fylld med sådan sand som man har under plattor. Det var jättebra för det gick så lätta tt bygga med den, rasade inte ihop på en gång som grannarnas sandlådesand!
Såg att dom hade d på Toy´s R Us nog ganska dyrt, annars har dom det på Bauhaus m. fler, dom flesta byggvaruhusen ha iaf.
Vi va till ett sandtag ute i skogen å stal sand ..Fy på oss
Det gjorde vi också!!!!
Jamen det heter ju sandTAG och det var ju det ni gjorde
Jag såg sandsäckar på ToysRus.. men dom var riktigt dyra.. tror det var 59:-/säcken.. och det går ju åt några stycken.
Både BR och Toys har sand. Men har man en lite större sandlåda så blir det ju dyrt. Jag jobbar där själv och tycker det är helt för dyrt. Men sen å andra sidan är den tvättad och bla, bla. Som om sanden på lekplatser är tvättad...
Men ska man ha större mängder så bör man nog ringa runt till olika grusterminaler, dom kan dessutom köra hem det åt en. Min morsa ringer runt och frågar vad det kostar utan kvitto, då blir det ju betydligt billigare. Men jag är en fegis, så det vågar jag inte.
//Joanna
Peztis:Haha!
Vi köper genom en asfaltsfirma. De tar hem lite sandlådssand till somrarna för de vet att folk ringer och frågar. Jag skulle få åka och skyffla i själv så mycket jag behövde och betala en hundring så det är helt ok tycker jag. Det måste ju helst vara en speciell sand vad den nu hette om man vill kunna bygga fina sandkakor som håller ihop sa de som visste:)!!
för kännedom: det löste sig, köpte via en grävfirma, fyllde hela sandlådan till det fina priset om 85 kr *jättenöjd*