• Ninizen

clinique rengöring

Har en dum fråga...

Har köpt Clinique liquid facial soap extra-mild på Kicks. Nu undrar jag hur sjutton det är tänkt man ska göra. Använda direkt på bomulls-tuss eller ska den användas tillsammans med vatten. Jag trodde det var en rengöringslotion men blir misstänksam när det står tvål?? Ngn som vet?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden clinique rengöring
  • thessires

Du använder den som en vanlig tvål, fast i ansiktet

• Gnurfen

Akta dig för att ta den runt ögonen bara, men det vet du kanske redan. Det gjorde jag och fick allergi.

• Bellahhh
    Gnurfen skrev 2007-12-23 16:14:03 följande:
    Akta dig för att ta den runt ögonen bara, men det vet du kanske redan. Det gjorde jag och fick allergi.
    Jasså? Va konstigt jag tvättar mig med den i hela facet och är allergisk mot en del saker men av den har jag aldrig blivit allergisk av, vilken reaktion fick du då?
    Min familj är finast
  • Gnurfen

Det började klia och blev röd och fnasig men inte förrän efter några månaders användning. Berättade det för en försäljare som sa att man absolut inte skulle ha den runt ögonen för den var inte gjord för det.

• thessires

Hmmm.. Jag tror att det är väldigt olika beroende på hur känslig man är! Jag använder också den extra milda till ögonmake-upen. Har inte märkt av någon irritation

• Bellahhh
    Gnurfen skrev 2007-12-23 16:35:54 följande:
    Det började klia och blev röd och fnasig men inte förrän efter några månaders användning. Berättade det för en försäljare som sa att man absolut inte skulle ha den runt ögonen för den var inte gjord för det.
    oj ok
    Min familj är finast
  • Ninizen

Amen gud va konstigt.......jag hade vägarna förbi en kicks igår och gick in o frågade hur jag skulle göra. Tjejen där sa att det var bara att ta med en bomullsrondell. Inget vatten efteråt. Men å andra sidan verkade hon osäker.........

Så det är med vatten man ska använda den alltså?

• thessires

Du ska använda den med vatten och skölja av efteråt. Cliniques rengöring är i tre steg 1. tvål som används m. vatten. 2. ansiktsvatten som används m. bomull och 3. ansiktslotion. Vad konstigt att expediten på Kicks inte visste

• Ellieott
    Gnurfen skrev 2007-12-23 16:14:03 följande:
    jag brukar skrubba bort mascara och det går bra...
  • Ninizen

Tusen tack för era svar!!

Nu blir det till att rengöra med vatten!

Svar på tråden clinique rengöring