Nervös tjej. 9/1 smäller det!
Jag och min sambo kommer ta emot en äggdonation i utlandet 9/1-08 och undrar nu om ni kan berätta lite om hur det vanligtvis går till. Vad vi förstått kommer man till kliniken den 9/1 för att mannen ska lämna sperma. Sedan befruktas ägget genom mikroinjektion. Därefter tar det 3 dagar till insättning. Har jag förstått allt rätt? Och nu till den stora frågan: Hur många procent chans har man att lyckas? 50-60% sa de på kliniken. Min gyn sa att deras ägg fäster väldigt lätt eftersom de väljer ut de allra bästa donatorerna. Min sambo hade ngt nedsatt sperma, men de sa att det inte försämrar chanserna eftersom man anv microinjektion, dvs ägget befruktas fast sperman är lite "slö". I princip kan väldigt nedsatt sperma fungera? Fast det kan leda till missfall och fosterskador? Skräm mig inte mer än nödvändigt tack! Jag är redan suuuuupernervös!!
Sedan ang medicinerna. Progesteron finns inte som tabletter säger min gyn i sverige. Endast som vagitorium, hur har ni gjort?
Och slutligen: Har ngn här lyckats med ÄG? Vore väldigt kul med lite positiv feedback.