• Lindusen

griljera skinkan utan ägg! TIPS SNÄLLA!

Nu är jul skinkan färdig. det är bara griljeringen kvar. Första gången vi gör egen jul skinka. Läste att man skulle blanda ägg, senap och sedan strö över ströbröd. men min son är allergisk mot ägg. måste man ha ägg till griljeringen?

• Svar på tråden griljera skinkan utan ägg! TIPS SNÄLLA!
  • Birgitta2

Det borde kunna gå med bara senap och sen ströbröd. Så på med senap... kanske kan du blanda med olja... var modig!

• Lindusen

nja jag brukar vara modig. men det är första julen vi firar hemma. släkten kommer hit. vill att jul skinkan ska va goooo.

• Benganfans

2 msk slotts starka senap (eller annan senap som du tycker om och tål)
    3 msk ljus sirap
    Ströbröd (kolla innehåll)

Blanda senap och sirap och bred på den färdigtillredda skinkan och strö på ströbröd. Satt in i en 225°C i ca 5-10 min, eller tills den har fått fin färg.

• aragon

jag har just griljerat min UTAN ägg..det gick jättebra

Julen står för dörren
  • Birgitta2
    Lindusen skrev 2007-12-23 18:23:13 följande:
    nja jag brukar vara modig. men det är första julen vi firar hemma. släkten kommer hit. vill att jul skinkan ska va goooo.
    Du kan faktiskt skära bort ett gäng skivor innan griljeringen och låta resten av familjen äta av den griljerade skinkan med ägg.
  • Lindusen
    Benganfans skrev 2007-12-23 18:23:43 följande:
    2 msk slotts starka senap (eller annan senap som du tycker om och tål)3 msk ljus sirapStröbröd (kolla innehåll)Blanda senap och sirap och bred på den färdigtillredda skinkan och strö på ströbröd. Satt in i en 225°C i ca 5-10 min, eller tills den har fått fin färg.

funkar bröd sirap det var det ända jag hade hemma hihi

• Lindusen
    aragon skrev 2007-12-23 18:24:14 följande:
    jag har just griljerat min UTAN ägg..det gick jättebra
    hade du bara senap och ströbröd? tackar för ditt svar
  • Annamaja

Jag använder endast senap (stark senap, jonnys) och ströbröd på grund av allergi. Det funkar jätte bra och är super gott. Märks ingen skillnad.

• Lindusen
    Annamaja skrev 2007-12-23 18:36:54 följande:
    Jag använder endast senap (stark senap, jonnys) och ströbröd på grund av allergi. Det funkar jätte bra och är super gott. Märks ingen skillnad.
    okej tack så jätte mycket
Svar på tråden griljera skinkan utan ägg! TIPS SNÄLLA!