• Atjo

Tips på förvaring under "öppen trappa"

Vi har precis köpt en bostadsrätt och flyttar in 1/2 2008. Nu skulle jag vilja ha tips på smart och snygg förvaring under trappan (se bilder i mitt galleri), där det finns ganska mycket utrymme men som är ganska svårmöblerat p g a själva trappans utformning. Så släpp fantasin lös, jag är öppen för förslag!

• Svar på tråden Tips på förvaring under "öppen trappa"
  • Tulltan

Det var verkligen svårt. Men man skulle kunna sätta upp någon typ av insynsskydd. Då kan du stuva in lite vad du vill där, utan att det syns.
    Om du gör det så spelar det inte så stor roll vad du har för förvaring, den syns ju ändå inte.

Dock...så är det väl kanske lite synd att göra trappan större än vad den redan är. för det gissar jag att den "blir" om man skulle göra som jag föreslog.

Det finns säkert smarta lösningar, men just nu så kommer jag bara på en.

Om 6 minuter är det julafton

Hoppas du får en bra jul!

Grattis till bostadsrätten.

Mvh: Tulltan.

• Atjo

Jag har faktiskt tänkt på den varianten själv, men jag skulle ändå vilja ha en smart och snygg förvaring som syns, men som ser bra ut, om du förstår hur jag menar. Det är dock väldigt svårt!

Nu har det varit julafton i fyra minuter och jag ska precis till att slå in de sista julklapparna till dottern! Merry Christmas, ho, ho, ho!!

• Snuttarna

varför inte göra en myshörna med madrass, kuddar och lite belysning, en bokhylla och kanske ett lågt bord. Stäng för mot soffan och gör ett krypin för barnen.
    Eller gör bokhylla mot soffan och utdragbar förvaring under trappan.

/Snuttarna * äntligen jul *
  • Knytets

Såg hos min nagel-tant att hon gjort ett sorts rum under trappan.
    Alltså satt upp en väg längst yttersta kanten av trappan som och sedan i nivå där översta trappsteget går hade hon satt skjutdörrar med speglar. Så de blir som en extra garderob/förråd.

Den iden kommer iaf jag snappa upp, tyckte de va riktigt snyggt och praktikst.

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Atjo

Det var en riktigt bra idé! Jag förstår precis hur du menar. Det får bli en kombination av din idé och Snuttarnas; en hylla ut mot soffan för DVD och CD-förvaring och skjutdörrar under, för att dölja förvaringen under trappan. Jättesmart! För att inte tala om snyggt! Tack för tipsen, tjejer! Och ha en riktigt fin julafton!

• hjalle71

Har lite bilder i mitt galleri, tror golvet är det gamla på kortet plus att jag är ännu inte klar med collaget jag ska ha på väggen. Om du vill ha enbart förvaring har jag för mig att "AnneSophie Moderator" har lite bilder som du kan se på, det blev jättesnyggt!  

Svar på tråden Tips på förvaring under "öppen trappa"