• Solsken i blick

Vilken gröt/ välling är nyttigast?

Det verkar finnas väldigt många olika sorters gröt och välling. Har hittills bara testat havre och mild havre. Med tanke på snabba kolhydrater och sånt borde den ju vara nyttigare än majs och ris. Eller? Det är kanske inte lika viktigt för barn som för vuxna?

Undrar också över den gröten som innehåller frukt. Hur mycket c-vitamin innehåller de? Brukar ge några skedar fruktpuré till gröten, kan jag strunta i det om jag ger frukt-gröt?

• Svar på tråden Vilken gröt/ välling är nyttigast?
  • SvanFlikkan

vid välling har jag alltid gått efter vad som mättar sonen mest! barnmat är ju inte lika onyttig som vuxnas!

det står hur mkt vitaminer etc. det är i produkterna =)

• Solsken i blick
    SvanFlikkan skrev 2007-12-25 20:14:54 följande:
    vid välling har jag alltid gått efter vad som mättar sonen mest! barnmat är ju inte lika onyttig som vuxnas!det står hur mkt vitaminer etc. det är i produkterna =)
    Tack! Jo, bara de är mätta så spelar det ingen roll Min dotter älskar havresmaken, men jag kanska borde testa annat ändå...?
  • Dixie

Jag tycker inte man behöver fundera på snabba kolhydrater eller liknande för små barn.
    Majs är ju oftast lite snällare mot magen så om barnet har ont i magen kan man ju prova majsvälling, men tycker din dotter om havrevälling hade jag fortsatt med den!

• SvanFlikkan

hvrevällingen tyckte sonen med om. Men hade majsvälling hemma då han var orolig i magen =)

Svar på tråden Vilken gröt/ välling är nyttigast?