• FruSundahl

Kattungen skriker hela tiden!

Katten här hemma fick 4 kattungar för 3 veckor sedan.
    Nu har de börjat röra sig runt och har börjat leka lite smått med varandra.

Nu de sista 3 dagarna ungefär så har den ena honan (kattungen alltså) sprungit ut på golvet så fort jag gått förbi platsen där dom ligger. Och så skriker hon högt som bara den! Låter verkligen som att man klämmer henne i dörren eller något!

Jag har testat att sätta henne på lådan, men det gjorde henne varken tystare eller lugnare. Jag har ställt fram vatten och byter det flera gånger om dagen, men inte heller det hjälper. Testat bära henne på axlen, det hjälper vart 3-4 gång. Lagt mig på golvet hos henne, hjälper inte det heller. Lagt henne hos mamman, men nja, tveksamt resultat ungefär även där vart 3-4 gång.

Någon som har en aning om vad det kan vara med henne?! Håller ju på att bli tokiga allihopa här hemma. Kattmamman springer bara till mig och burrar när kattungen sätter fart.

Det man inte minns har inte hänt
  • Svar på tråden Kattungen skriker hela tiden!
  • Virus

Kanske har ont nånstans? Magen tex?

• FruSundahl

Kommit på vad det är. Testat hela morgonen. Så fort hon hör oss prata så börjar hon skrika och springer ut.

• FruSundahl

Nej hon ser. Tydligen bara väldigt sällskapssjuk. Är den ena andra katten också, fast den skriker bara inte

virrr skrev 2007-12-24 11:23:09 följande:
    Hon kanske är blind då.
  • Bobbenn

Döv?

♥♥♥ 2008-03-27 ♥♥♥
  • FruSundahl

Den vänder på huvudet när vi testat med att göra olika ljud runtomkring den bakom den osv.

Börjat fundera på om mamman inte ligger för lite hos dom och diar dom Fundersam För när jag (ja hemsk som jag är) tryckte ner mamman för en stund sedan så la sig kattungen och åt. Och blev TYST.

Om inte annat så lär vi bli döva Räcka ut tungan

• Bobbenn
    Thussen skrev 2007-12-24 13:47:49 följande:
    Den vänder på huvudet när vi testat med att göra olika ljud runtomkring den bakom den osv. Börjat fundera på om mamman inte ligger för lite hos dom och diar dom För när jag (ja hemsk som jag är) tryckte ner mamman för en stund sedan så la sig kattungen och åt. Och blev TYST. Om inte annat så lär vi bli döva
    Den kan känna vibrationer. Jag har en bakant som hade en döv katt nämligen och hon gjorde likadat. Skrek om ingen fanns i närheten. Hon var rädd
    ♥♥♥ 2008-03-27 ♥♥♥
  • Missfallett

Kattungen är nog bara jätte hungrig,om koliken är borträknad.Krama lillungen och go jul på er!!!

• FruSundahl

Nu har sambon passat mamman så hon legat ner. Haha han tog en gammal strumpa så hon låg stilla och luktade på den. Så nu sover alla 4 små bebisarna gott.

• NovJenny

Men ni väger väl kattungarna?
    Då ser ni ju om hon får tillräckligt med mat...

Vilken tur att mamman ville ge de käk till slut så att de somnade!

(¯`°?.¸ ღ♥Noah ♥ღ ¸.?°´¯)
  • FruSundahl

Japp dom väger som dom ska. Dom är ju 3 veckor så jag avmaskade dom i förgår. Är bara hanen som är lite väl fet. Dom andra är i normalvikt. Eller runt samma vikt som kattungarna vi hade förra gången.
    Men absolut sista gången som hon kommer att ha kattungar iaf. Trodde det skulle gå bättre denna gången faktiskt, men hon är väl ingen "mammakatt"

• NovJenny
    Thussen skrev 2007-12-24 14:17:03 följande:
    Japp dom väger som dom ska. Dom är ju 3 veckor så jag avmaskade dom i förgår. Är bara hanen som är lite väl fet. Dom andra är i normalvikt. Eller runt samma vikt som kattungarna vi hade förra gången. Men absolut sista gången som hon kommer att ha kattungar iaf. Trodde det skulle gå bättre denna gången faktiskt, men hon är väl ingen "mammakatt"
    Okej, hon kanske bara är extra hungrig då!

Våran katt vi hade var heller ingen mammakatt. Ville inte dia i början och hade väldigt svårt att ta till sig ungarna (kejsarsnitt).
    Sedan sket hon i dem när de öppnade ögonen och kunde gå själv! Diade om hon var tvungen ungefär...
    (¯`°?.¸ ღ♥Noah ♥ღ ¸.?°´¯)
  • FruSundahl

Mamma Katt har gått och skrikit efter mig sen dom föddes. Så fort dom rör sig springer hon till mig. Hon ligger inte så mycket med dom, efter dom började röra sig så flyttade hon sig ännu längre bort från dom. Ut på det hala golvet för dom går inte gärna långt på det.

Om en vecka kan man väl börja ställa fram mat till dom. Dom andra började äta mat vid 4½-5 veckor ungefär, om jag minns rätt. Hon diade inte dom heller med nöje

NovJenny skrev 2007-12-24 14:21:45 följande:
    Okej, hon kanske bara är extra hungrig då! Våran katt vi hade var heller ingen mammakatt. Ville inte dia i början och hade väldigt svårt att ta till sig ungarna (kejsarsnitt).Sedan sket hon i dem när de öppnade ögonen och kunde gå själv! Diade om hon var tvungen ungefär...
Svar på tråden Kattungen skriker hela tiden!