• Fannsan

Vad betyder drömmen?

Ni som kanske kan lite om det här med drömtydning...

Drömmer för jämnan att jag är ute och fiskar, någon som vet om det finns någon symbolik i det? I de flesta av dessa drömmar får jag inte upp normala fiskar utan inatt fick jag t.ex. upp en halv fisk och förra gången en katt, haha=)

Vad kan det betyda tro? Dessa drömmar började efter jag blivit gravid...

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad betyder drömmen?
  • TriBelle

jag vet tyvärr inte.

men jag drömde en jätte hemsk sak inatt.

jag gjorde abort!!!!!!!

och nu har jag jätte ont i magen

• Atjo

Hittade det här:

FISK, små fiskar: pengar. Stora fiskar: dåligt omen. Själv fiska: pengar. Se någon fiska: personen i fråga kan blir av betydelse för dig. Äta: något går dig emot.

KATT: Katten anses symbolisera falskhet men också huslig lycka. Det finns många tolkningar av kattdrömmar och här följer några. Se svart: hotande fara. Se vit eller randig: trivsel i hemmet. Höra jama: du är otillfredsställd. Bli klöst av: din vän är svartsjuk av sig.

Så "fiska katt" skulle kunna betyda att du kommer få pengar som i sin tur ju ger huslig lycka!

• Annica74

Ts: Interssant med drömmar o dess betydelse..men man drömmer såååå konstiga drömmar när man e gravid!

Atjo: Du verkar va duktig på sånt med drömmar..

Själv så skulle en gammal dam döda mig med en liten taggig kniv..pga att mina kollegor hade lurat henne vid något tillfälle...mina kollegor gick emot mig o sa att jag fick skylla mig själv trots att jag inte hade gjort något mot damen! Mina sista ord i drömmen innan jag vaknade var att: Jag kommer o bli galen på det här jobbet, då sa kollegorna: Det är du ju redan!
    Jag grät som ett barn både i drömmen o när jag vaknade..

Förlåt Ts att jag berättade min dröm här... någon som vill o kan tyda???

Svar på tråden Vad betyder drömmen?