Chockladbox, vilken?
Man får ju en hel del choklad nu i juletider.. men vilken är egentligen godast?
Man får ju en hel del choklad nu i juletider.. men vilken är egentligen godast?
Jag kryssade för annat, om jag ska välja allra godaste chokladen så är det ragusa. Men den finns inte här där jag bor nu...saknar. Efter ragusa är det elefantchoklad (minns itne vad den heter) men de kostar kring 6-7kr o är rätt små, mörkare chokald runt o nougat i mitten. Påminner lite som ragusa.
Men om jag skulle välja mellan de som står skrivet här uppe blir det paradis.
La min röst på Paradis men gillar också After eight och sjöfrukter.
Hellre en lite finare chokladkaka i så fall, eller lösa praliner från t ex Michel Cluizel, Peter Beijer, Valrhona.
Noblesse
wienernougat är godast.. men av de föreslagna.. paradis
Wienernougat
Belgiska sjöfrukter.
Helst ingen alls
Seafruits. Sånna snäckor med blandad vit och vanlig choklad är godast av dom :d
Jag är förvånad över hur bra paradis ligger till!
Lindtkulorna, jag ÄLSKAR dem!
Paradis för att det är både ljusa o mörka pralinter o den med russin o marsipan är så mm.
Ja, Noblesse är kanon om man är på det humöret, men det är ju inte olika smaker i samma ask.
Helst ingen choklad alls.
Snäckor!!!
mmm belgisk choklad med praline fyllning fyy vad gott!!
valde Annat. jag tycker nämligen att Signums chokladbox med ljus choklad är den godaste som finns
Skulle köpa Paradis före jul, men de var lite väl dyra i just den affären. Köpte Cloettas box istället, som var snarlik. Jättegott o Signums påminner om den. När jag var barn fanns en box som hette Present o var röd. Fanns praliner i grön folie i dem, ett par stycken. Den hade mormor o vi fick smaka då o då. Nån som minns?
Anton Berg.
S N Ä C K O R såklart! Ingen jul utan det! Mums mums...
paradis - älskar trillingnöt bla men gillar inte den mörka chokladen.