• Caty

Vad tycker ni om Britax Eclipse plus?

Vi funderar på att köpa en Britax Eclipse plus till vår dotter. Är det någon som har erfarenhet om denna bilbarnstol?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Britax Eclipse plus?
  • Babycham

Jag är jätte nöjd med den.. Adam trivs jätte bra med den.. sedan är den så lätt att tippa när han ska sova.. Kan varmt rekomendera den..

• Kixen

Vi har en sådan till våran son som är 14 månader. Vi är jättenöjda än så länge. Som Babycham sa så är det smidigt att kunna fälla den bakåt lätt.

• Gravilda

Instämmer med föregående talare. Kalasbra så rekommenderas!

• Lorina

Vi är jättenöjda med den och vi har även en Cosmic XTP till den andra tjejen (tvillingar) som vi oxå är jättenöjda med.

• Julius

Vi har en Britax Eclipse Plus SI och är supernöjda med den. Julius nu 8,5 månader har använt den länge nu och mår gott i den. Justeringen mellan upprätt och halvliggande går i ett nafs och stolen är nästan omöjlig att montera fel. Vi har en Saab 9:5 och stolen har vi som regel i baksätet även om den går bra att montera även fram (airbagen är bortmonterad).
    Lycka till!

• Snutten

Superbra stol! Just det att man kan tippa den. När Albin är vaken så vägrar han ens att luta lite bakåt, han ska absolut sitta rakt upp och då är det bra att man kan luta den när han håller på att somna. Jag kollade på AktaGracos stol som man kan tippa oxå men jag tycker att Britaxen var bättre.

• Erik

Vi har en och är jättenöjda! Den går ju att ha både bakåtvänd och framåtvänd på alla platser i bilen utom i förarstolen. =)

• Cammo

En till som är kanonnöjd Kikade först på en Freeway, men Eclipsen är mycket djupare.. Vilket måste vara båda säkrare & skönare för barnet tycker jag.
    Är ialf kanonnöjd & rekomenderar den verkligen!

• Isabel04

Vi är supernöjda!!!!! Har haft den i 4 månader, sedan Tilde var 3 månader. Den är helt kanon!!!!!

• Julius

Erik: Nu har du allt väldigt fel!!!
    Britax Eclipse får man absolut inte ha framåtvänd!!! Det är isåfall Two-Way som man kan vända, men absolut inte med Freeway & Eclipsen.

• Caty

Tack så mycket för alla svar. Nu är vi helt säkra på att vi ska köpa Eclipsen!

• Erik

Oj, oj, oj då!!! Nej, jag har inte fel, men jag är på fel stol däremot!!! Vi har en Britax two-way och den går att montera båda vägar. SORRY!!! Men vi är jättenöjda med den i alla fall.

Svar på tråden Vad tycker ni om Britax Eclipse plus?