Åt kall kalkon idag oki eller??
Åt kall kalkon idag,grillades igår, men nu är jag osäker var det okey eller inte???
Åt kall kalkon idag,grillades igår, men nu är jag osäker var det okey eller inte???
Varför undrar du??
Det är säkert ingen fara!
Det är såååå ovanligt att det skulle innehålla någon farlig bakterie och om det var ni själva dom grillade den och har förvarat den ordentligt sedan igår så behöver du inte vara orolig.
Nee ska inte göra om det, var min mamma som lagat den igår.
Borde TS inte tänkt epå det lite tidigare??????
Men hallå Anonym, vad är du ute efter?!?!?!?
Har du inte haft en bra dag eller....
TS frågade en fråga hon ville ha svar på, inte för att bli i frågatsatt.
Jaa... o jag undrar om hon inte borde ha tänkt på det tidigare...??
ät först och fråga sen
Jaaa =)
Den var väl tillagad?
får man inte äta kalkon som gravid eller vad?
Jag har då ätit kall kalkon som pålägg hela graviditeten och jag mår prima. Det viktiga är ju att inte köttet är gammalt eller nära bäst-före datum om man köper färdigskivat. Om din mamma tillagade den igår så är den ju färsk.
TS nästan gång kanske du ska fråga innan du äter något som du inte vet om det är skadligt eller inte innan du äter det.
Du och ditt barn behöver varierad kost
Mat ger inte bara energi, utan även proteiner som är nödvändiga för att ditt barn ska växa. Mat ger dessutom vitaminer och mineralämnen.
Ät varje dag
Ät frukost, lunch, mellanmål och middag varje dag.
Kaffebröd, godis, läsk och snacks kan du äta ibland, men inte för mycket. Välj gärna mat märkt med ett nyckelhål.
Fortsätt gärna med de här matvanorna även när du ammar. Kopierat från www.livsmedelsverket.se
Så det är ingen fara så länge köttet inte var rosa är så iaf med kyckling!
alltså all mat istort sätt kan man äta fastän man är gravid. örutom en viss sorts fisk och några ostar typ..
Får folk inte info från mvc???
äää fjanterier, för 50 år sen var det ofarligt så det lär ju knappast vara farligare nu.
håller med