• Muchi83

Har haft mens i över två veckor!!!!!

Jag har skrivit en tråd tidigare men inget svar där. Detta är den andra gången jag har fått mens efter förlossningen. Förra gången var den kanske en vecka lång. Men denna mens så började jag med p-piller och nu har min mens varat i mer än två veckor. Det verkar inte som att den slutar. Är jag ensam om detta problemet?

• Svar på tråden Har haft mens i över två veckor!!!!!
  • superasstess

Jag hade mens i två veckors tid när jag fick min p-spruta! kan bero på att kroppen håller på att vänja sig vid den nya hormonbalansen i kroppen.

Det är skitjobbigt jag vet, men det bör inte fortsätta i all evighet. Om "problemet" är kvar om en vecka så ring och prata med MVC och se om du kanske ska använda en annan sorts p-piller.

Aurora*Joakim är mina älsklingar
  • SaraUnderbara

Man kan väl ha mellanblödningar upp till en månad efter att man har börjat med ppiller? Jag åt Cerazette efter min förlossning, o när mensen kom hade jag den i nästan tre månader innan jag fick nog o slutade med ppiller. (resulterade i min andra graviditet! *ler*)

Kolla med din BM vad hon säger om just dina piller..

• Muchi83

Okej. För detta var samma piller jag åt innan graviditeten. Men jag väntar till efter nyår och har det inte försvunnit då så ringer jag.

• MammaMuu80

Hejsan, har samma problem som du just nu, hur har det gått för dig?

• Maggiepuh

Sedan jag satte in spiral så har jag mens 2 ggr/månad.... Funderar på att ta ut den. Först vanliga perioden som nu har blivit 7 dagar och när det är ägglossning på g så har jag blödningar 7 dagar till. Om jag räknat sätt så är menscukeln 28 dagar.

• MammaMuu80

ja men förr när jag har haft p-piller så har det kortat av mensen, inte tvärtom

Däremot har jag hört många där mensen strular som har spiral

• Muchi83

Jag slutade blöda typ två dagar innan min mens skulle komma. Sen när väl mensen kom så varade den bara i typ 3 dagar och sen försvann den. Sen så brjade jag äta piller igen och det har gått typ lite mer än 1 vecka och vad händer? Jo jag börjar blöda igen. Jag har nu bokat tid i alla fall så jag får nya piller. Jag kan ju inte gå omkring och blöda hela tiden. Har typ spenderat 200 kronor på mensskydd på typ 1 ½ månad. Galet.

Svar på tråden Har haft mens i över två veckor!!!!!