• emzemz

Bra egenskaper hos en partner?

Ni som har ett helt perfekt förhållande, vad är det som gör det så bra? Vad har er partner för egenskaper och vad är dina? Hur gör man för att ett förhållande ska räcka lyckligt livet ut? Ja, alltså inte hela tiden men så att man fortsätter ihop med varandra.

God fortsättning på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-25 15:41:27:
    Orden helt perfekt kan bytas ut mot bra istället

• Svar på tråden Bra egenskaper hos en partner?
  • garib

att acceptera varandras egenheter, att ge varandra viss frihet, resa bort och sedan längta till den andra partnern

• meic
    garib skrev 2007-12-25 15:29:30 följande:
    att acceptera varandras egenheter, att ge varandra viss frihet, resa bort och sedan längta till den andra partnern
    Håller med... och att kunna bita ihop "varannan gång" när man råkar ha en dålig dag samtidigt, så man turas om att vara stark i olika lägen när man ser att den andre behöver det mer.
    Och att alltid ligga nära i sängen
  • AnnaKlara

Jag tycker att vi har det så jävla bra, och det jag är mest stolt och lycklig över är den respekt vi visar varandra, även när vi inte är överens. Det, och att vi har så ROLIGT. Det måste väl vara en absolut nödvändighet, att man har kul?

Tror dock att "perfekt" är en strävan man ska akta sig för. Vem vill ha det PERFEKT?

• emzemz

Ordet perfekt ångrar jag att jag skrev, tänkte inte på att läsa igenom det när jag skrev det i all hast. Ett perfekt förhållande kan inte vara så spännande att leva i

• Nyfiken gul

Respekt
    Tillit
    Humor
    Frihet under ansvar (där kan ni ju tänka själva... )
    Kärlek
    Lika värda
    Acceptans att vi inte alltid tycker lika men att vi kan enas ändå
    Man behöver inte alltid ha rätt
    Att aldrig lägga sig osams

och som min morfar brukade säga åt nyförälskade (han var gammal vigselförättare)

Håll i varann, håll om varann och håll av varann.....

Detta är vårt recept för ett stabilt och bra äktenskap och vi har lyckats hittills i alla fall..

Svar på tråden Bra egenskaper hos en partner?