• Anonym

Gravid och kräks blod....

Är i 10:e veckan, och har mått illa och spytt ett par gånger hittills.
    Idag var jag tvungen att springa snabbt till toaletten och kräkas, och först kom maten upp (ursäkta) och sen kom det blodblandat slem

Kan detta vara farligt?

• Svar på tråden Gravid och kräks blod....
  • Stålmamma

nja det kan väl aldrig vara nyttigt att spy blod iallafall tycker du ska ringa sjukvårdsrådgivningen o höra

• Ch Belair

Ring sjukvårdsupplysningen. Kräker man blod är det inte bra. Kan vara ett blodkärl eller liknande som brustit, särskillt om man spyr mnga ggr, men ring för säkerhetsskull och hör vad de tycker.

• Teskedsmamman

Det är vanligt att man spräcker små kärl i magen när man är gravid och kräks... När jag var i vecka 18 med sista killen så hade jag kräksjuka och kräktes till slut bara blodigt skum, var in till läkare och fick rådet att ta omeprazol ratiopherm och ta det lugnt.

Jag hade spräckt magmunnen och hade jätteont i ett par dagar. I alla fall, läkaren berättade då att man kan kräkas blod i små mängder utan att det är någon fara när man är gravid. Är du orolig ska du naturligtvis höra av dig till sjukvården men jag tror du kan slappna av.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym
    Teskedsmamman skrev 2007-12-25 16:52:58 följande:
    Det är vanligt att man spräcker små kärl i magen när man är gravid och kräks... När jag var i vecka 18 med sista killen så hade jag kräksjuka och kräktes till slut bara blodigt skum, var in till läkare och fick rådet att ta omeprazol ratiopherm och ta det lugnt. Jag hade spräckt magmunnen och hade jätteont i ett par dagar. I alla fall, läkaren berättade då att man kan kräkas blod i små mängder utan att det är någon fara när man är gravid. Är du orolig ska du naturligtvis höra av dig till sjukvården men jag tror du kan slappna av.
    Har ju bara kräkts en gång idag... och nu efteråt känns det lite bättre.
  • Teskedsmamman
    Anonym skrev 2007-12-25 16:54:30 följande:
    Har ju bara kräkts en gång idag... och nu efteråt känns det lite bättre.
    Jo, men en gång räcker för att spräcka, slemhinnan i kroppen blir skörare när man är gravid och magsäcken och tarmarna är ju bara slemhinna...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Gravid och kräks blod....