• Anonym

Steril av lakris?

Kan män bli sterila av lakris? Min kille nämnde det nämligen idag när jag gav han lakris. Eftersom att jag inte själv tycker om det.

• Svar på tråden Steril av lakris?
  • Dimitra

Aldrig hört talas om faktiskt

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • MansonDust

Nej Flört

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Anonym

Hmm okej. Undrar då varför han sa så...

• MansonDust

Hört nånstans kanske ? Men nej, man blir inte steril. Kan orsaka högt blodtryck dock har jag för mig.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • Mian1

det tror jag absolut inte men jag tror att jag läst att den är testosteron främjande eller nått

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Anonym

Och det betyder?

Mian1 skrev 2007-12-25 17:51:44 följande:
    det tror jag absolut inte men jag tror att jag läst att den är testosteron främjande eller nått
  • Mian1
    Anonym skrev 2007-12-25 17:52:37 följande:
    Och det betyder?
    att lakrits kan ökar testosteron mängden, men som sagt jag är inte säker.
  • Dimitra
    Mian1 skrev 2007-12-25 17:51:44 följande:
    Tvärtom verkar det som även om jag bara hittar aftonbladet. Kanske inte SÅ förtroendeingivande källa

"Förutom de nämnda biverkningarna av för mycket lakrits finns möjligen ytterligare en negativ effekt: minskad produktion av det manliga könshormonet testosteron.

Tre italienska forskare visade i fjol att lakrits sänkte de undersökta männens testosteronnivå med hela 44 procent. Resultatet blev en minskad sexlust.

Männen i undersökningen hade förtärt motsvarande 250 gram saltlakrits per dag under en veckas tid."

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3011.ab

Detta gäller om man äter mycket lakrits varje dag.
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Mian1
    Dimitra skrev 2007-12-25 17:56:45 följande:
    Tvärtom verkar det som även om jag bara hittar aftonbladet. Kanske inte SÅ förtroendeingivande källa "Förutom de nämnda biverkningarna av för mycket lakrits finns möjligen ytterligare en negativ effekt: minskad produktion av det manliga könshormonet testosteron.Tre italienska forskare visade i fjol att lakrits sänkte de undersökta männens testosteronnivå med hela 44 procent. Resultatet blev en minskad sexlust.Männen i undersökningen hade förtärt motsvarande 250 gram saltlakrits per dag under en veckas tid."www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3011.abDetta gäller om man äter mycket lakrits varje dag.
    *s* säkert något liknande som jag läste men jag minns fel =)

hittade detta http://sv.wikipedia.org/wiki/Lakrits

http://susning.nu/Lakrits
Svar på tråden Steril av lakris?