• Bebis0607

Vilken husfirma har de billigaste husen?

Eller vilka har ganska bra priser?

• Svar på tråden Vilken husfirma har de billigaste husen?
  • iiijda

Smålandsvillan och Älvsbyhus tror jag dom heter finns säkert många fler

• Goliz
    iiijda skrev 2007-12-25 23:03:43 följande:
    Smålandsvillan och Älvsbyhus tror jag dom heter finns säkert många fler
    Smålandsvillan är INTE billigast! Inte i slutänden...
  • Emla03

Älvsbyhus om du vill ha nyckelfärdigt.
    Fiskarheden om du kan tänka dig att göra väldigt mycket själv...
    Tror jag ska jag tillägga.

• skåne tjej

Det beror på vad du menar med billigast.
    Det är jättesvårt att jämför husföretag på det sättet eftersom standarden skiljer sig väldigt mkt åt. hos somliga som t.ex. smålandsvillan så ingår inte ens grunden.
    så de som ser billigast ut i början kanske är minst prisvärda i längden!

• iiijda

Goliz

Fast det beror ju på om man nöjer sej med deras standard.. vi hamnar iaf på 1 660 000 och då har vi mycke tillval men inget garage lr övervåning.

• hockeygirl

hej !
    husföretagen går knappt att jämföra med varandra eftersom de använder så pass olika materila och isolering i väggarna detta kom jag och min sambo underfund med när vi letade nyckelfärdiga hus det hela slutade med att vi bygger helt själva började den 6 juni -07 och satte grunden och vi flyttar in om tre veckor.
    lycka till i letandet om du vill ha tips så skriv bara så sak jag svara så gott jag kan att bygga hus är en vetenskap även om det kommer färdigt.

• hockeygirl

hej !
    husföretagen går knappt att jämföra med varandra eftersom de använder så pass olika materila och isolering i väggarna detta kom jag och min sambo underfund med när vi letade nyckelfärdiga hus det hela slutade med att vi bygger helt själva började den 6 juni -07 och satte grunden och vi flyttar in om tre veckor.
    lycka till i letandet om du vill ha tips så skriv bara så sak jag svara så gott jag kan att bygga hus är en vetenskap även om det kommer färdigt.

• njutaren

Jag tror att om man utgår från den standarden som man vill ha; allt ifrån värmesystem, kakelpaket till väggisolering, blir slutsumman ungefär densamma oberoende av vilken husleverantör man väljer.
    Men det gäller att man tittar och läser kritiskt i vad som ingår och inte, då man letar efter rätt hus.

• Bästamorsan

Så de billigaste husen kan ligga på runt 1,5 mille då.
    Om man gör en del själv,
    men inte det mest komplicerade...

?????????????????

• Samach

Vi har valt Smålandsvillan. Tror de haft/har en billighetsstämpel, men de verkar otroligt prisvärda! Tidigare hade huset tex bara plastgolv, men ekparkett är standard nu. Nyheter är tex att takhöjd som standard är 2,55 och att man tapetserar på plats och inte i fabrik längre. Det blev sprickor vid transporten och mycket lagningar.
    Vårt hus med inbyggnadskök (vitt!)och kaklade väggar i badrummet (egna hantverkare efter leverans) landar på ca 1,3 milj. Så med inredd övervåning och carport, samt dyr tomt (dyr för regionen, 700 000 kr) hamnar vi på 2,3 miljoner...

Svar på tråden Vilken husfirma har de billigaste husen?