-
Har installerat golvvärme (el) i vårt nykaklade badrum. Man får ju vänta ett par veckor innan man sätter på det och det har vi gjort. Igår satte vi på det och det är fortfarande inte varmt i golvet. Termostaten verkar fungera som den ska. Finns det någon annans som har likadana erfarenheter? Hur lång tid skall det ta? Hjälp !!
-
Svar på tråden Hjälp golvvärmen fungerar inte!
-
Det kan ta ett tag innan det värms, det värms sakta. Nån timme eller så.
-
Eller ännu längre...
-
Tack för svar men det har fortfarande inte blivit något varmt i golvet och nu har den varit på i två dygn. En annan sa att det tog ett par dagar för golvvärmen att komma igång. Någon mer som har den erfarenheten? Vill inte ge upp hoppet......
-
Jag har hört att det kan ta lång tid för golven att komma igång, speciellt såhär i vintertid när det kanske är lite kyligare underifrån. Efter två tre dagar skulle jag nog börja bli lite misstänksam. hmmm.
Camilla73a skrev 2007-12-26 09:50:50 följande:Tack för svar men det har fortfarande inte blivit något varmt i golvet och nu har den varit på i två dygn. En annan sa att det tog ett par dagar för golvvärmen att komma igång. Någon mer som har den erfarenheten? Vill inte ge upp hoppet...... -
Vi har så smått börjat ha på värmen i vårat badrum och du ska veta på em /kvällen då vi drog på värmen blande de första gången så sade min man innan vi skulle gå och lägga oss...att faan nu funkar inte golvvärmen,och jag tänkte nej,det är inte sant, värme slingorna kan väl inte vara trasiga...men jag vaknade på morgonen av att han ropade på dottern att kom och känn på golvet och pust!!!!det var varmt och skönt.
Men det tar ett tag att värma upp golvet för det är ju kakel och dom är ju kalla i sig sen beror det kanske vad man har för golv under,jag vet inte.
Vi har ju byggt ut och vårat badrum står ju inte på platta som vårat förra gjorde.
Lycka till och hoppa värmen kommer smygande snart.
-
Det kan ta ett duktigt tag om det ligger tjockt med flytspackel ovanpå slingorna. Slingorna kanske trasiga. En del slingor är ytterst känsliga. Jag hade sönder en värmeslinga bara genom att jag gick på den för något år sedan. Kommer inte ihåg vilken tillverkare det var, men de har gått i konkurs iaf. Har dock inte stött på några såna ömtåliga slingor efter det.
-
Hej alla! Tack för responsen. Idag bytte vi termostat själva och golvet blev varmt efter bara nån timma så vi är glada!! Det var inga problem att byta termostaten på K-rauta, bra personal där, i Göteborg. Så nu är vi glada!
-
Åh,vad skönt för er att det *bara* var termostaten.
huvva om värmeslingorna gått sönder,hade inte varit roligt.
Gott nytt år