• Anonym (??)

Kan man verkligen inte känna något innan ägget fäst?!

Jag är några dagar efter äl.. och har redan haft stunder av "mensvärk"...
    alltså molande i nedre delen av magen, rätt kraftigt..
    Har alltid regelbunden cykel. och vet alltid när äl sker. så det är inte nån miss så att mensen är på väg eller så....
    erfarenheter?!

• Svar på tråden Kan man verkligen inte känna något innan ägget fäst?!
  • Teskedsmamman

Nej, man kan verkligen inte känna något innan ägget fäster.... det är då graviditetshormon börjar produceras och du är inte ens gravid innan ägget fäster

MEN!!!!

Många har upplevt sig vara gravid och sedan varit det, även lång tid INNAN ägget ens fäste = skengravid.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (??)

tack för ditt svar.

men är det bara hormoner som ger symom?!?
    vissa säger sig ju känna av befruktningen..samt "vandringen". med smärtor i nedre magen..

är det bara blaj??

• Anonym (??)

hormonerna, dom ger väl symtom som t.ex ömma bröst, illamående, yrsel..mm ?!

När man t.ex ska få mens så är ju menssmärtor inte bara tillorsak av hormoner.. utan att livmodern drar ihop sig..mm

• JAG är BÄST

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m27961452.html

NEJ! säger jag för man kan inte VETA!!!

Kramper/stick mm kan man ha före efter ägget fäster. Många känner kramper och påstår sig säga att då ägget fäste eller säger sig VETA att då fäste det. Men det kan man inte pga att det=kramperna kan vara en reaktion efter (kanske 1 dygn) efter att ägget fäst.
    VEM vet??
    Som sagt INGEN!!!!!!!!!!!!!!

Så man kan knte säga att "jag vet då jag blve gravid". För man kan få dessa kramper EFTER /INNAN ägget fäst. En reaktion på det hela.
    Man man kan aldrig säga att man VET att jag kände då jag blev gravid för det vet INGEN inte ens läkarna.
    Sedan kan man spekulera i det hela , men det är ju en annan 5a.

• Teskedsmamman
    Anonym (??) skrev 2007-12-26 01:49:11 följande:
    tack för ditt svar.men är det bara hormoner som ger symom?!?vissa säger sig ju känna av befruktningen..samt "vandringen". med smärtor i nedre magen..är det bara blaj??
    Japp... det är - medicinskt - blaj. Du kan inte känna av nåt som i princip sker utan kontakt med din kropp. Ägget och spermierna svävar fritt i äggledaren - ägget är upp till 1 mm stort (har jag för mig), spermien extremt mycket mindre och folk menar att de KÄNNER det??? I så fall skulle de känna av varenda ägglossnin hur ägget vandrar, varenda simning som spermierna utför .- vid varje samlag - DET finns inte en chans!

Däremot säger jag inte emot att de TROR sig känna det... kroppen kan få oss att tro det mesta men ur medicinvetenskaplig aspekt är det nog fetkört att kunna känna nåt sådant.

För att svara på din andra fråga - när ägget fäster så börjar hcg produceras och det är det som "är" graviditeten och som ger graviditetssymtom. Utan det hormonet - ingen graviditet = inga symtom. Det behövs fler hormon förvisso för att hålla igång en graviditet, men det är det hormonet som ger gravsymtom.

För att referera till din molvärk - den kommer när ägget har fäst och det börjar bildas hinnsäck.... Den kommer inte innan ägget fäster...
  • JAG är BÄST

Opps satnat i gatan vad jag upprepade mig i det inlägget .-D
    Nåja budskapet går väl fram förhoppningsvis

"skyller allt på det tomma vinglaset bevid mig "

• Anonym (??)

tack för ditt svar och länken!

• Anonym (??)

men jag som känner av min ägglössning jättemycket då.. jag får enorma kramper i ca en timma på varje äl dag...
    och detta trots att ägget är så pass litet...
    :)

Teskedsmamman skrev 2007-12-26 02:03:39 följande:
    Japp... det är - medicinskt - blaj. Du kan inte känna av nåt som i princip sker utan kontakt med din kropp. Ägget och spermierna svävar fritt i äggledaren - ägget är upp till 1 mm stort (har jag för mig), spermien extremt mycket mindre och folk menar att de KÄNNER det??? I så fall skulle de känna av varenda ägglossnin hur ägget vandrar, varenda simning som spermierna utför .- vid varje samlag - DET finns inte en chans!Däremot säger jag inte emot att de TROR sig känna det... kroppen kan få oss att tro det mesta men ur medicinvetenskaplig aspekt är det nog fetkört att kunna känna nåt sådant.För att svara på din andra fråga - när ägget fäster så börjar hcg produceras och det är det som "är" graviditeten och som ger graviditetssymtom. Utan det hormonet - ingen graviditet = inga symtom. Det behövs fler hormon förvisso för att hålla igång en graviditet, men det är det hormonet som ger gravsymtom.För att referera till din molvärk - den kommer när ägget har fäst och det börjar bildas hinnsäck.... Den kommer inte innan ägget fäster...
  • Anonym (??)

skål!!
    JAG är BÄST skrev 2007-12-26 02:04:09 följande:

Opps satnat i gatan vad jag upprepade mig i det inlägget.-DNåja budskapet går väl fram förhoppningsvis"skyller allt på det tomma vinglaset bevid mig"
  • Teskedsmamman
    Anonym (??) skrev 2007-12-26 02:11:10 följande:
    men jag som känner av min ägglössning jättemycket då.. jag får enorma kramper i ca en timma på varje äl dag...och detta trots att ägget är så pass litet... :)

Det är inte ägget du känner, det är själva bristningen av äggblåsan antagligen... jag har också enorm värk när jag har ägglossning... oftast kanske jag ska tillägga... 2 graviditeter  (av 4) har kommit till på ägglossning som jag inte ens har känt av! Bara "sett" på älstickan.

Vissa har smärtor av sin ägglossning när äggblåsan växer i äggstocken, andra när äggblåsan spricker och andra när ägg och vätska spolas ut i äggledaren. Det är alltså inte själva -ägget- som orsakar smärtan utan allt runt omkring...

• JAG är BÄST

Jag känner av min ÄL med. Men det är ingen garanti att ägget lossnar .

Eller hur jag ska förklara det. Är lite trögtänkt ikväll

"skål på dig själv TS"

• JAG är BÄST

Teskedsmamman

Aaah kunde inte formulera det hela själv

"skyller forfarande på vinglaset ".

Se TS,,, Teskedsmamman inlägg så ser du vart jag ville komma med mitt inlägg .

Men du fick en mer utförligare rapport i det hela .

• Teskedsmamman
    JAG är BÄST skrev 2007-12-26 02:25:15 följande:
    Teskedsmamman Aaah kunde inte formulera det hela själv"skyller forfarande på vinglaset".Se TS,,, Teskedsmamman inlägg så ser du vart jag ville komma med mitt inlägg.Men du fick en mer utförligare rapport i det hela.
    Men släpp vinglaset och kom in i matchen nu va! eller var det hörnflaggan *funderar*
  • Coquine

Hur många dagar efter ÄL fäster ägget?

• Teskedsmamman
    Coquine skrev 2007-12-26 02:28:53 följande:
    Hur många dagar efter ÄL fäster ägget?
    Normalt 7-10, men spannet 5-12 är möjligt ohc som jag har sett siffror på...
  • JAG är BÄST

Teskedsmamman

SLÄPPA VINGLASET??, är du galen

"famnar om vinglaset, så ingen kan ta det "

• Anonym (??)

hihi :)
    JAG är BÄST skrev 2007-12-26 02:36:38 följande:

Teskedsmamman SLÄPPA VINGLASET??, är du galen"famnar om vinglaset, så ingen kan ta det"
    tack för era råd!!
Svar på tråden Kan man verkligen inte känna något innan ägget fäst?!