• mamma 03 05

Badort i närheten av Rom?

Åh, vill såå gärna åka till Rom och har velat det så länge jag kan minnas. Borde ha gjort det innan vi fick barn eg Men nu har vi två barn som nästa sommar kommer att vara 3 resp 4,5 år. Dom kommer ju inte att vilja/orka att bara hänga med på allt som mamma vill se i Rom. Vi måste ju bada oxå

Finns det någon bra badort i närheten av Rom?

Tänkte isf att vi kan flyga till Rom, vara där ett par nätter och så hyra bil och åka till någon annan mer badvänlig ort sen. Helst inom ett par timmars bilresa (3-4)

Har tänkt att hela resan ska vara ca två veckor.

• Svar på tråden Badort i närheten av Rom?
  • Miss Lau

Vi har varit i Lido de Ostia som ligger precis utanför Rom. Fina stränder och trevlig miljö på pendeltågsavstånd från city.

• Pshevil

Terracina ligger ju ganska nära Rom, dit finns det ju charter har jag för mig. Vi åkte bil dit och campade när jag var yngre, och har även åkt bussresa dit med Scandorama. Fina stränder och sol och bad. Har åkt tåg därifrån till Rom, tror inte det tog mer än ett par-tre timmar dit... Tåg i Italien brukar funka superbra. 

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • carola1977

När jag var liten åkte vi på charter-kombo, en vecka i Rom och en vecka i Terracina. Tror det tog några timmar dit med buss.

Svar på tråden Badort i närheten av Rom?