• Eftra

känner konstiga ryckningar från barnet i livmodern,rädd!

är rädd att allt inte står rätt till med barnet i magen.känner dagligen med jämna mellanrum mer eller mindre kraftiga ryckningar från barnet ungefär som nerv ryckning eller spasmer,känns onaturligt o inget ja känt med förra barnet.
    oroas nu såpass att ja inte kan sova om nätterna.
    har dessutom dålig tillväxt kurva.
    någon som varit med om detta o vet vad de är?
    obs !är ingen hicka eller att barnet kissar det vet ja hur de känns

• Svar på tråden känner konstiga ryckningar från barnet i livmodern,rädd!
  • Becs

Så har båda mina barn gjort i magen. Jag var ibland övertygad om att de måste ha epilepsi eller nåt. Men de kom ut och var helt normala.

• Becs

Förresten. Hur känns det när barnet kissar?

• Eftra

o tack de känns bättre ja e sjukt orolig.
    när barnet kissar så liksom pirrar/surrar de till i ca 3-4 sek. känns ej obehagligt bara mysigt.

• Lillmys80

Den har nog bara hicka Min första hickade typ aldrig, men denna graviditet hickas det titt som tätt! Känns typ som du beskriver.

• Skruttiplutt

Säkert hicka, jag var också säker på att det var epileptiska anfall eller så, men min bm försäkrade att det var hicka. Dottern är nu en pigg och försigkommen treåring; så allt tyder påatt bm hade rätt...:)

• Meah

Jag tycker också att det låter som hicka. Undrade också vad det kunde vara då jag var gravid, tills någon sa att det var hicka. Det känns som små ryckningar i magen, helt normalt.

• Millyanna

Känner igen mig precis. Jag var övertygad när jag väntade yngsta barnet att han skulle ha spasmer eller nåt, men ut kom en frisk liten parvel utan den minsta ryckning.

• trebarsmamma

nä jag tror inte att det är hicka ts menar, jag fick så med tredje barnet och undrade vad det kunde vara, men sen läste jag här inne och det var några som sa att barnet skakar till när den kisar, hicka det är ju som en slående stark puls,eller nåt dånt,

• 242
    Becs skrev 2007-12-26 13:31:17 följande:
    Så har båda mina barn gjort i magen. Jag var ibland övertygad om att de måste ha epilepsi eller nåt. Men de kom ut och var helt normala.
    weii,ja e inte ensam...försökt förklara för familjen att ja tror ungen har epelepsi eller nått,för d e inte sparkar eller kullerbyttor utan h'n blir sjövild å d rycker å fladdrar,om d e hicka borde d ju va regelbundet å hålla i en bra stund,men d här kommer då å då 5-10 sek i taget men d kan komma flera ggr på raken,å så ofta lär h'n inte kissa...

så ja undra oxå va d e?
  • Becs

Nej, det som jag pratar om är inte hicka för det vet jag hur det känns. Hicka kommer ju regelbundet och är mer som en ryckning i taget.

Jag har undrat lite (så här efteråt när bebisarna har kommit ut) om det kanske är någon sorts sovryckningar. Ni vet ibland när man precis håller på att somna så kan man rycka till som om man håller på att falla. Små barn gör ju så ganska ofta - så jag tänker att spädisar kanske gör så ännu mer. I alla fall mina barn. För övrigt så var ett av mina barn prematur och han hade en massa ryckningar för sig i början efter att han kommit ut också.

• 242
    Becs skrev 2007-12-28 19:33:58 följande:
    Nej, det som jag pratar om är inte hicka för det vet jag hur det känns. Hicka kommer ju regelbundet och är mer som en ryckning i taget. Jag har undrat lite (så här efteråt när bebisarna har kommit ut) om det kanske är någon sorts sovryckningar. Ni vet ibland när man precis håller på att somna så kan man rycka till som om man håller på att falla. Små barn gör ju så ganska ofta - så jag tänker att spädisar kanske gör så ännu mer. I alla fall mina barn. För övrigt så var ett av mina barn prematur och han hade en massa ryckningar för sig i början efter att han kommit ut också.
    hmm..min bebis ryck sitter nog i förlänge för att va sovrycket...

men d e ju en teori...
  • Happy Sally

Jag läste om precis den där känslan i boken "Att vänta och föda barn", jag minns tyvärr inte vad författaren skrev om vad som var anledningen till känslan, men att det kunde kännas läskigt i magen, som om barnet hade epilepsi. Tydligen känner nästan alla så till och från, liksom spasmiska ryckningar i magen under lite längre tidsperioder, och det betyder inte att barnet är sjukt eller så, det är helt normalt. (Som många innan också påpekat) Visst är det lätt att oroa sig?

Lycka till!

• Manu

Jag kände första gången igår det som ni beskriver. Som spatiska ryckningar helt olika de vanliga sparkarna. Skönt att höra att fler upplevt samma sak.

• Mjusch

Så gjorde båda mina pojkar i magen. Och det gör dom fortfarande - när dom har kissat. Min man säger att han också gör det (ofrivilligt) ibland när han har kissat. Det liksom darrar till i ryggslutet. Inget farligt alls.

• 242

på mig e d inte kiss iaf...hur känner du TS?

för på mig kommer de upprepade ggr å så mkt kissas d väll inte?

Mjusch skrev 2007-12-28 23:03:57 följande:
    Så gjorde båda mina pojkar i magen. Och det gör dom fortfarande - när dom har kissat. Min man säger att han också gör det (ofrivilligt) ibland när han har kissat. Det liksom darrar till i ryggslutet. Inget farligt alls.
  • Becs

242: Jag uttryckte mig nog otydligt. De här rycknngarna pågick mycket längre än en sovryckning. Men jag tänkte att det kanske kan vara något LIKNANDE det.

• Eftra

jo de kommer ibland tätt ca 5 min mellanrum o pågår några sek.kanske 4 gånger så.
    känns skumt.

• SysterBus

Min håller också på så. Vet inte vad det är, men jag känner mig inte orolig. Första barnet för mig så jag har inget att jämföra med.

• fimp

min med! frågade hos BM . hon sa att det var för tidigt för hicka och att det var tarmarna!

Svar på tråden känner konstiga ryckningar från barnet i livmodern,rädd!