• Svar på tråden Vad är det för egentlig skillnad på Orbitrek Elite och Orbitrek platinum?
  • signaturbyte

Utseendet är det ju skillnad också på men sånt spelar ingen roll. Har läst om dom på sidorna jag länkade, men någon som testat som kan svara på om det är någon betydande skillnad? Eller finns det tillome billigare som är lika bra?

• Mathe

Jag mejlade Haléns och frågade och fick till svar att utseendet var olika. Men jag har inte provat någon av de, jag köpte en annan från Haléns med program i.

• svirvel

halå! jag funderar också på att köpa någondera, och efter lite letande hittade jag följande info på tillverkarens (Thane Fitness) hemsida:

Orbitrek Platinum vs.
    The New Orbitrek Elite
    The flywheel of Elite is metal flywheel instead of plastic wheel of Platinum. As the metal flywheel is heavier than the plastic wheel and the surface of the metal flywheel is also shiny and smooth, it makes the running of the Elite product much more smooth and quiet than the Platinum.

2. The tension adjustment of Elite is 4 sections tension control, Platinum is free tension control.

3. The resistance system of Elite is with friction pad system, Platinum is with tension belt system.

Both machines are made with a very high quality and both are a great investment for your overall health and fitness!

• Betty the Boop

Hej!
    Jag har en orbitrek elite. Och jag är väl nöjd med den o så. MEN om ni funderar på att köpa en CT så lägg på nån hundring o få en ordentligt från typ team sportia eller stadium med olika program på. Det är roligare i längden tror jag. På den jag har finns det ju inget program utan man bara trampar på. Lite tråkigt...

kramis

• Kristall07

Betty the Boop skrev 2008-01-23 20:27:30 följande:

Hej! Jag har en orbitrek elite. Och jag är väl nöjd med den o så. MEN om ni funderar på att köpa en CT så lägg på nån hundring o få en ordentligt från typ team sportia eller stadium med olika program på. Det är roligare i längden tror jag. På den jag har finns det ju inget program utan man bara trampar på. Lite tråkigt...kramis
    Hej!
    På sidan www.tvins.com där man beställer en sådan kan man köpa till ett program där man ser förbränning, puls, tid, distans m.m. men inte något annat program tyvärr. Intersport har en typ som kostar ca 3000 kr.
Svar på tråden Vad är det för egentlig skillnad på Orbitrek Elite och Orbitrek platinum?