Börjat suga på händerna, 2-månaders
MIn 9 veckors kille har börjat suga en del på händerna. Är det vanligt? Är det för att de har börjat upptäcka dem eller att de har ett sugbehov tro?
MIn 9 veckors kille har börjat suga en del på händerna. Är det vanligt? Är det för att de har börjat upptäcka dem eller att de har ett sugbehov tro?
Vet inte vad det beror på men min tjej gör likadant. Hon blir så glad när hon lyckas få in handen i munnen.
Min dotter har gjort det från födseln...tror att det är sugbehov
Min dotter gör oxå det oh har gjort d sen hon var typ en vecka. Det har nog med sugbehov att göra jalllefall när d gäller henne. Hon är två månader nu.
Gissar på sugbehov. Min dotter fick in tummen i munnen redan på förlossningen. Sedan dess har det varit fingrar eller hela händer. Gärna två händer på en gång. För några veckor sedan var hon åter tillbaka på att enbart suga på tummen.
/M.
Det är nog både och, dvs både sugbehov och upptäckt av de roliga tentakler som kallas händer! En två månaders baby kan roa sig i timmar genom att suga och gnaga på händer och fingrar. Min bebis blev skitlycklig när hon började få tag på sina händer, tittade och slickade och njöt av att ha "koll" på dem! Nu är hon lite drygt 3 mån och börjar ta tag i saker och slickar och suger på ALLT. Det är ständigt massa lurv i hennes mun från filtar, vantar, kläder osv
Det är vanligt! Dom har upptäckt sina händer. Det behöver inte betyda att det är tänder på G som jag fick höra när Erik var runt två månader och åt sina händer och dreglade. Han fick nämligen sin första tand då han var åtta månader. =)
Det gjorde Cajsa också, snuttade på sina händer när hon var omkring 2 månader. Och så en dag helt plötsligt när jag vaknade på morgonen hade hon tummen i mun och sen dess suger hon på den! Jätteskönt för hon hatade nappen och nu tar hon tummen själv då hon vill somna eller bara mysa. Jag tycker det är bra för då har hon sin lilla "tröst" när inget annat duger.
Laban är snart 3 månader och han har händerna i munne för jämnan!
Dessutom brukar han äta på våra händer också om man håller på med något precis framför ansiktet på honom (typ knäppa knappar eller nåt). Då lutar han sig fram och börjar snutta på vad han hittar!
Han tar nappen men händerna är mycket roligare!
Vår dotter tycker sina egana händer............mina händer, och vems ssom helst axlar, axlar, fjärkontrollen.....sin snuttis, kläder och jag vet inte allt e roligt att suga och grägla ner.......En gång var jag dingrus från axeln till naglarna efte hennes drägglande och sugande.
Dom upptcäker sina händer...otroligt kul att titta på och kladdigt värre blir det :)
Åh vad bra! Jag frågade just om det i en annan tråd. Lovisa började också suga på händerna jättemycket runt två månader. Hon är född den 17 februari. Jag trodde inte att det bara var sugbehov men var osäker. Hon tar inte nappen annat än väldigt sällan när hon är jättetrött men har svårt att somna. Oftast spottar hon ut den eller låter som om hon ska kräkas...
Det är nog så att det är kul att suga och kladda med händerna då! Hon har ju faktiskt börjat vilja suga på våra händer också. Och det verkar inte som om hon är hungrig.
väntatills de upptäcker sina fötter och vill suga på dem istället - gjorde min kille 4 månader och en vecka gammal hihiih