• Malin321

Ischias?

Fler som har ont i benet/baksida lår från skinkan & nedåt typ ischias? Har haft det till och från men idag nu på kvällen har det gjort riktigt ont. Nån som vet nåt man kan göra så att det lindras? Är i vecka 24... kan det vara så att barnet kommer åt nån nerv eller är h*n för liten för det ännu?

• Svar på tråden Ischias?
  • kamartina

Jag har likadant och pratade med min bm om det sist jag var där. Det är inte barnet som kommer åt ngt utan ditt skelett som gör det onda. Det min bm rådde mig till var att tänka på hållningen och att inte stå och gå längre sträckor i fel skor/underlag eller sitta illa.

• kamartina

Ja just det, värme hjälper och kyla stjälper så lång jacka och varma bad lindrar.

• Malin321

Tack för ditt svar.... får försöka tänka på det. Kan ju ha varit julhelgens alla bestyr som gjort att det känns värre just idag.
    Ska nog gå och tappa upp ett varmt bad då innan jag kryper till kojs ;)

• Vonkan84
    Malin321 skrev 2007-12-26 19:17:32 följande:
    Fler som har ont i benet/baksida lår från skinkan & nedåt typ ischias? Har haft det till och från men idag nu på kvällen har det gjort riktigt ont. Nån som vet nåt man kan göra så att det lindras? Är i vecka 24... kan det vara så att barnet kommer åt nån nerv eller är h*n för liten för det ännu?
    Jag har besvärats av Ischias sen vecka 13. Blev sjukskriven på halvtid from vecka 19 fram till vecka 32.
    Det som kan lindra är att du tänker på din hållning, rör på dig regelbundet och lyssnar till din kropp.
    *3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • Malin321

Miss Vera: Usch då! Ända från v13? Då förstår ja du e sjukskriven... ska försöka pallra mig iväg till jobbet nu. Har 10h pass idag o i morgon så vi får väl se hur däckad jag e i helgen.
    Har tid hos BM 7:e januari... får ta upp det med henne då.

Svar på tråden Ischias?