• Anonym (??)

Kamasutra?

vad är egentligen kamasutra? är det ett gäng ställningar eller? haha nån som har koll?

• Svar på tråden Kamasutra?
  • Anonym (??)

men vad står det i den då?

• HellviHumle

Kärlekskonst! Indisk vill jag minnas. Har du provat att googla?

• HellviHumle

Kama Sutra är standardverket för sex i sanskritlitteraturen i Indien. Verkets fulla titel är Vatsyayana Kama Sutra, vilket översätts till "Aforismer om kärlek, av Vatsyayana"

Boken tros vara skriven någon gång mellan första århundradet f.Kr. och 500-talet, och är en manual för praktiskt sexuellt umgänge mellan man och kvinna.

Enligt Wikipedia.

• Anonym (??)

där hör man
    :)

• Epoc

Men efter att ha kollat i boken så känns det som om man behöver vara mer eller mindre akrobat för många av ställningarna.
    Någon som instämmer ?

• Anonym

mm, endast för yogamästare..

• HellviHumle

Äsch, det är bara att sätta igång. Övning ger färdighet. Se det som förslag som du sedan gör din egen variant på.

Epoc skrev 2008-01-10 14:23:59 följande:
    Men efter att ha kollat i boken så känns det som om man behöver vara mer eller mindre akrobat för många av ställningarna.Någon som instämmer ?
  • Carl Den kloke

Mina kunskaper säger mig att det är en lära, om hur man har sex lääänge, vi pratar timtal. Och man övar upp sig via massor av olika rörelser som påminner om yoga.

Om det sen stämmer vet jag inte. Snappade upp det när jag klippte mig sist, satt en tjej bredvid som diskuterade det med sin frisör. Tjuvlyssnar jag? Nej nej..

• HellviHumle

Timtal, det gäller väl för det mesta eller...?

Carl Den kloke skrev 2008-01-10 23:40:06 följande:

Mina kunskaper säger mig att det är en lära, om hur man har sex lääänge, vi pratar timtal. Och man övar upp sig via massor av olika rörelser som påminner om yoga. Om det sen stämmer vet jag inte. Snappade upp det när jag klippte mig sist, satt en tjej bredvid som diskuterade det med sin frisör. Tjuvlyssnar jag? Nej nej..
Svar på tråden Kamasutra?