• systersandra

Äckligt med alla som spottar

Blir så irriterad och äcklad av alla som måste spotta precis överallt. Kan de inte svälja istället?
    Det är inte så himla trevligt att tex gå förbi några killar och så spottar de och så känns de som om spottloskan typ kommer tio cm ifrån en. Sen när man sitter på en bänk ser man alla spottloskor på marken.
    Har inte folk hyfs? Skulle aldrig spotta när någon annan är i närheten.

• Svar på tråden Äckligt med alla som spottar
  • Millakilla

Är det inte mest ungdomar som går runt o spottar? Jag håller i alla fall med dig, jag skulle inte heller gå runt o spotta över allt.

• MILF

Har jag slem i halsen så spottar jag hellre ut det än att svälja ner det. Usch. Däremot är jag noga med att inte spotta i närheten av folk.
    Sen om det är spottloskor på marken, det kvittar.

• Sundance76
    systersandra skrev 2007-12-26 21:42:17 följande:
    ...Sen när man sitter på en bänk ser man alla spottloskor på marken. Har inte folk hyfs? Skulle aldrig spotta när någon annan är i närheten.
    Du menar att det är OK att spotta så att det blir spottloskor på marken så länge ingen ser det? Det ser väl lika fult ut ändå - eller?

Ja - jag är en som spottar. Främst om jag har slem i munnen typ om jag varit ute och sprungit eller så. Det förpestar i alla fall inte lukten som rökning gör.
  • Dino78

Jag är tjej, 29 år och spottar.
    Inte på folk och inte i närheten heller förstås. Spottar heller inte ljudligt genom att harkla mig och dra iväg värsta loskan men spottar likväl det gör jag.
    Spottar oftast i buskar och så.

DIF i själ och hjärta
  • Queen70

Håller med. Det är SÅ JÄKLA ÄCKLIGT!! Fattar inte vad det är med folk, sprider sina jäkla baskelusker överallt där hundar och ungar går omkring. Skitkul att upptäcka att man ställt ned sin väska eller matkasse i en loska. NOT! Ni som spottar har ni nån slags sjukdom eller så ni saknar sväljreflex? Ni spottar väl inte på golvet hemma?
    Ibland när man står nånstans å nån äckligt person börjar spotta känner jag hur jag bli så förbannad att jag skulle kunna gå fram å nita personen i fråga. Nu låter jag antagligen helmossigt, men jag kan inte fatta att även unga tjejjer börjat med detta otyg. Gräsligt är det. Vidrigt. Har levt hela mitt liv i över 30 år och aldrig nånsin kännt nåt som helst behov av att spotta NÅGONSIN!!

• MILF

Queen70, precis som du tycker att det är äckligt att spotta, tycker jag att det är äckligt att använda sig av fula ord.

• Dino78

Queen70  - Självklart spottar jag hemma med. Men inte på golvet, för mig är det iaf skillnad på golv och marken. Hemma spottar jag i handfatet eller i toaletten.
    Alla kankse inte har "behovet" att spotta. Jag har det och därmed spottar jag.
    men man kan ju göra det diskret som sagt. Tycker det är äckligt med folk som gör det högt och ljudligt och konstant.

DIF i själ och hjärta
  • systersandra
    Sundance76 skrev 2007-12-26 21:48:19 följande:
    [citat]
    Du menar att det är OK att spotta så att det blir spottloskor på marken så länge ingen ser det? Det ser väl lika fult ut ändå - eller?Ja - jag är en som spottar. Främst om jag har slem i munnen typ om jag varit ute och sprungit eller så. Det förpestar i alla fall inte lukten som rökning gör.
    [/citat
    Har inte menat att det är ok att spotta på marken i af. Det är fult med alla spottloskor på marken. Men hellre det än när någon går förbi.man kan väl svälja eller spotta i gräset eller ta en servett eller gå in på toa eller vadsomhelst
  • Sundance76

Det som vill ut skall få komma ut, dock så diskret som möjligt.

Svar på tråden Äckligt med alla som spottar