• Ellien

Namnlappar? Varifrån ska man köpa?

Hej!
    Jag hade tänkt beställa sådana där namnlappar som man stryker på på kläderna. Vill ni dela med er av era erfarenhter. Vilka fungerar? Vilka ska jag undvika?

Tack för hjälpen

• Svar på tråden Namnlappar? Varifrån ska man köpa?
  • Dixie

jag köpte på namnlappen.se och de fungerade bra - men oftast skriver jag med en märkpenna på tvättrådslappen, enklare och snabbare!

• s k r i n d a

Kibell: seriöst? Är du nöjd med stryk-på-lappar från markster.com??

Jag strök på sådana på alla dotterns kläder inför dagisstarten och nästan alla lossnar vid första tvätten! Tvättmaskinen är ständigt full av dessa skit-lappar Ca 20% av lapparna klarar mer än två tvättar...

Själv vill jag VARNA för Märkmäster/markster.com !!!!

• fröken fluga

Hej! Jag köpte från FILUR. Där fick jag både stryklappar och klisterlappar. Jättebra lappar. Inte dyrt heller.
    Klisterlapparna är jättebra att sätta i skor eller på utflyktsflaskan.
    Jag beställde med bara efternamnet så alla mina barn kan använda dem. Jag har också använt på pennor på jobbet:)

• Ellien

Är det ingen mer som kan hjälpa mig?

• en glad

Tänk bara på att beställa lappen med enbart efternamn och telefonnummer så kan alla barn i familjen använda samma!

• Någon

Jag har provat två olika märken. Jag tycke att Filur (har de påstrykbara) var klart bäst. Kommer inte ihåg vilket märke de andra var, men de var vävda och påstrykbara.

• Emeliee

Aha,,,,såg att du ville ha strykbara, jag har beställt att sy men finns på den sidan det med verkar det som .

♥ Milton ♥ 061205
  • Kibell
    s k r i n d a skrev 2007-12-27 11:02:31 följande:
    Kibell: seriöst? Är du nöjd med stryk-på-lappar från markster.comJag strök på sådana på alla dotterns kläder inför dagisstarten och nästan alla lossnar vid första tvätten! Tvättmaskinen är ständigt full av dessa skit-lappar Ca 20% av lapparna klarar mer än två tvättar...Själv vill jag VARNA för Märkmäster/markster.com !!!!
    Lite sent svar...men ja jag är mycket nöjd. Ett ytterst fåtal har ramlat bort i tvätten och då inte efter första utan ganska många tvättar.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • Gummisnodden
    http://www.namnlappar.se

Absolut bäst! de sitter som berg! både klistermärkerna å de påstrykbara!
    De har ju oxå 10 års garanti att de inte lossnar, färgen försvinner inte heller i tvätten.

Syrran köpte nå vävda varianter, kommer inte ihåg vilka, men de lossnar jättelätt, så hon fick sy fast dom förhand, men då försvan texten i tvätten....vilket skit.
    2 barnsmamma - 2004 & 2005 + En liten i magen BF 080504! ( v.24 )
  • Gummisnodden

Kan tilllägga att ja haft filurs namnlappar sen 2005 inte en enda har lossnat eller tappat färg, lapparna lixom smälter in i tyget så de knappt känns att de sitter där.
    man stryker 5 sek på varje lapp sen e de klart.

2 barnsmamma - 2004 & 2005 + En liten i magen BF 080504! ( v.24 )
  • caln

Jag märker med en speciell penna som tål tvätt. Finns att köpa på bokhandeln. Smidigt och enkelt.

• ruffe4

Filur namnlappar, kanonbra att stryka på strumpor o såna plagg man inte kan skriva på

• ruffe4

dessutom kan man sätta som på plast o skor o håller i diskmaskinen

• ruffe4

polarn säljer märkpennor men man måste fylla i texten efter några tvättar

Svar på tråden Namnlappar? Varifrån ska man köpa?