• glader

10 dagar efter ÄL - blödning!!!

Som sagt, 10 dagar efter ÄL och 5 dagar innan BIM får jag en klarröd, hyfsat kraftig blödning och mensvärk. Sen är det stopp...
    Nu bara väntar man på den "riktiga" mensen... Usch!!!

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden 10 dagar efter ÄL - blödning!!!
  • Agnesberg

Jag känner igen mig..hade också en klarröd blödning, nu har jag testat pos. två gånger ca. 2-3 dagar innan mens (med CB, först neg. med RFSU) ... Kanske en nidblösning? Min var klarröd första morgonen, sedan blev den mörkare (brunare), och jag såg spår efter den när jag torkade mig och i trosorna i kanske 3 dagar...

• glader

Du verkar definitivt fått en nidblödning!
    Jag vill så gärna hoppas, men vågar inte!!
    Min emns brukar alltid börja med röda flytningar i 3-5 dagar så därför tror jag att det är tanten som spökar...
    Testade även neg. med CB digitala test idag...

Hur många dagar efter ÄL fick du blödningen?

• Isolde7

Jag har samma symtom! Väntar på mensen!

• Bebis

Fast om du fick en nidblödning kan du ju inte testa positivt än hormonet börjar ju produceras när ägget fästet dvs vid nidblödningen!
    Lycka till!

• glader

aha, jag trodde hormonet började produceras så fort ägget blev befruktat... *hoppet stiger lite till*

• Teskedsmamman

Fick min blödning på dag 10 efter äl. Ytterligare 4 dagar senare fick jag ett svagt men tydligt plus!!

Så länge ägget simmar runt i kroppen så vet kroppen inte om att den är gravid, för det är den ju egentligen inte... utan det är först när ägget fäster som det börjar gå upp för kroppen att den är gravid och sedan dröjer det ett par dagar till innan hormonhalten är så hög att det syns...

• tummelina

hmm jag fick en liten tunn blödning som jag inte märkte av men hade ont i magen på natten men hade ÄL dagarna innan vad kan det ha varit då? ska inte ha mens ännu får väl vänta lite...

• Smulan74

Aha, har fått blödning precis enligt "tidtabellen" men har fortfarande molvärk. Brukar aldrig ha värk förutom dagen innan mens och den här känns annorlunda. Det är en iIlande molvärk som mest är irriterande och som nu har hållit i sig i typ två veckor... Trots blödningen i förrgår testade jag därför idag med Preg som visade neg. men det kanske är så att det var för tidigt? Nå´n som vet?

• Teskedsmamman

Smulan74: Vänta tills på tisdag så kanske du får ditt plus... bara för man har en nidblödning behöver det inte ta sig, det är så otroligt mycket som ska stämma så det är nästan mer tur ATT det tar sig

Svar på tråden 10 dagar efter ÄL - blödning!!!