• Tingeling 79

Vi gravida från Öresundskliniken" del 4

Hej allihopa

Såg att vår tråd har stängts och att det är dax att öppna en ny...
    Öppnar en ny, kunde inte se ngn ny ...

God Jul & ett Gott Nytt År....
    Stort Grattis till alla nyblivna föräldrar på tråden!!!

• Svar på tråden Vi gravida från Öresundskliniken" del 4
  • Tingeling 79

Lägger till de senaste inläggen från vår gamla tråd här nedan :

Snulle: Grattis till flickan! Tre månader för tidigt, förstår om ni inte var riktigt beredda... Hoppas att allt går bra för er och att den lilla får växa rejält och komma hem till er om några veckor.

Tweenie: Måste vara skönt att få komma hem och vara en egen familj! Gissar att ni är stolta när ni går med barnvagnen?!

Igår 12:23

Dianthus skrev:

Snulle: Grattis! Skönt att allt verkar ha gått bra trots att hon kom så tidigt. Stor kram!

tweenie. Vad skönt att ni fått komma hem! Visst är det härligt när man öppnar dörren och bär in den lill*

Vår lilla tjej mår bra. Hon är otroligt snuttig och jag har delvis förvandlats till en levande napp... vi försöker dock vänja henne vid vanlig napp. det går väl sådär, men vi försöker lite varje dag. hon är ljuvlig!

stor kram till er alla!

Igår 13:01

Agnes72 skrev:

Snulle, Grattis till er lilla Prinsessa
    Förstår att ni blev chockade, men det kommer att gå jättebra. Kan tänka mig att det är väldigt omvälvande och många tankar som snurrar. Er längtan att få gulla med henne och åka hem.
    Vi har två "kompisbarn" som är födda lika tidigt, de är 6 resp 10 idag.

Mångar kramar till dig och din familj

Igår 18:14

Honey79 skrev:

Hej tjejer!

Hoppas att ni har haft en skön jul! Jag har haft det kanon, ätit gott o blivit uppassad . Idag var jag på stan med mamma, såååååå mycket folk! Men vilken rea... dock inte alls kul att kolla på så fina kläder när man har mage. Det var verkligen jättefina jackor, skor, tröjor ja allt på rea! Ska faktiskt köpa ett par stövlar trots att de inte passar nu! Jag hoppas att mina vader o fötter blir normala sen igen. Vi gick i flera timmar o shoppade o tittade på fina bebiskläder. Köpte en del men ska vänta tills vi vet vad det blir för bebis.

Imorgon är det jobb som väntar, fast det är skönt att bara jobba 4 h, ska ta ett långt bad o bara ligga resten av kvällen.

Stor kram till er alla!

• Agnes72

Tingeling - tack så mycket

• Honey79

Skriver bara så att jag får tråden bland mina favoriter

• Flickis71

Tack så mycket, Tingeling! Jag satt precis och undrade hur länge till vi skulle få ha vår tråd öppen.

Passar på att kopiera över vår lista också. (Hoppas att jag hittat den senaste versionen...)

Föräldrar:
    Helloween: 3:e IVF, dotter, född 070808
    timtom: dotter född 070903
    isa78 1:a IVF, Son, Edwin, Född 071017
    Virriga V 1:a FET, Truls, född 071117
    Dianthus 2:a ICSI, dotter född 071202
    Tweenie: 2:a ICSI, son född 071211
    (BF 16/1)
    Strumpludd 3:e ICSI, dotter född 071214 (på BF)

GRAVIDA:
    Justjack 1:a ICSI, BF 17/12
    Mandis76: 1:a IVF, BF 9/1
    Fia 30 3 ICSI, BF 15/1
    Tingeling 79 2:a ICSI, BF 17/1
    vickan78: 2:a IVF/ICSI BF 6/2
    Hopptro: 1:a ICSI, BF 11/2
    Honey79: 1:a IVF BF 11/2
    Snurrpellen: 5:e IVF BF 12/2 Enäggstvillingar
    xango : 2:a icsi BF 13/2
    Flickis71: Spontangravid efter 1:a ICSI, BF 14/2
    UlrikaG: 2 st IVF, 1:a FET, BF 22/2
    Agnes: 1:a IVF, BF 24/2
    nejoma: 1:a IVF syskonförsök BF 15/5
    Snuzan: 3:e försöket FET, BF 22/5
    Endo Girl: 3:e IVF, BF 18/7

• mandis76

Tack Tingeling för att du öppnade en ny tråd till oss :)

Sitter här med min mega-mage å längtar enormt efter bebis, samtidigt vill jag ju inte att det blir förrän efter nyår. Har iaf varit på inskrivning på BB idag, mysigt att se alla de små baljorna med snusande bebisar i. Kan inte fatta att det bara är en vecka kvar nu till mitt planerade snitt. Ja om en vecka ligger jag å bebismyser :D

• Flickis71

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk, mandis. Själv har jag ca 7 veckor kvar och håller på att bli tokig av längtan.

Vi ska snart på studiebesök på förlossningen (privat visning - har en släkting som jobbar där...), ska bli spännande. Man känner liksom att det närmar sig.

• Agnes72

Hej Tjejer,

kan man fråga er om råd? Jag börjar bli stressad över att vi inte har förberett så mycket, bara barnvagn och bilstol, mannen är så skrockfull.... Men nu vill jag göra iordning barnkammare, köpa kläder mm.
    Till frågan, vad köper man för täcke och kudde till spjälsäng? Verkar vara en hel vetenskap och jag är osäker.

Ha en bra dag/ kram

• Dianthus

Agnes: Kudden ska vara lång och platt. Bebisen ska ligga en del av axlarna + huvudet på den. Men det går också bra att lägga en liten handduk i ett örngott enligt BVC. Vi köpte ett täcke till spjälsäng, men de är väldigt stora. Vi har en vagga nu i början och ett täcke till den. Om hon är varm så lägger vi bara över en tunn filt. Tyvärr så har vi inte lyckats få henne att sova i vaggan på natten än. Det fungerar bättre att hon ligger hos oss i sängen. Det är mer praktiskt just nu när hon vill amma så ofta. Det är mysigt att ha henne i sängen, men jag tror att man sover bättre själv den dagen hon sover i vaggan... Mysigt att ni börjar förbereda nu!

• Virriga V

Agnes...Säger bara en sak, FÖRBERED så mycket så möjligt!
    Jag är mycket glad över att jag förberedde så mycket som jag gjorde, en bebis vänder upp och ner på tillvaron. Får man dessutom en koliknisse som vi så blir det sju resor värre. Efter att ha vänt ut och in på en själv och pratat mkt med bvc så testar jag nu mjölkfrikost och håller tummarna.

• snuzan

Hej på er!!! Äntligen är jag hemma igen. Åkte in till akuten i tisdags (har varit förkyld och hostat i 2 månader nu). Det visade sig att jag hade lunginflamation och jag blev inlagd. Fick penicilin intravenöst var 8:e timme. Känner mig lite bättre nu, men är långt ifrån mig själv...
    Förra onsdagen (19/12) var vi på ultraljud!!!! Så härligt att få se att det faktiskt finns ngn där inne Bm sa att det troligtvis är en flicka och bf är 22/5..... Vi fick se minimojen i 3 d. Trodde inte MAS hade det. Men det är klart de håller ju på att bygga om och modernisera så.....

Svar på tråden Vi gravida från Öresundskliniken" del 4