• MissJara

Ont i övre delen av magen i v.31 ?

Undrar om jag borde vara orolig för jag har under ett par nätter inte kunnat sova på rygg då det har gjort ont i övre delen av magen . Lägger jag mig på sidan går det över .
    Det är inte halsbränna då jag har lidit av det under en stor del av graviditeten och känner igen de symptomen =).
    Har även en del SD och lite mensvärkar , men det är jag inte orolig över eftersom jag känner igen dem. De här kan jag inte ens förklara hur det gör ont .
    Känner av det även under morgonen idag i vissa sittställningar .

Hade HF förra graviditeten men inga magsmärtor att jämföra med . Någon annan som känner igen detta och kanske kan sprida lite information ?

Vore tacksam

• Svar på tråden Ont i övre delen av magen i v.31 ?
  • Mossmamman

hur har du det med blodtrycket?
    jag tycker att du skall iaf ringa och prata med någon bm som kan ta upplite mer anamnes om dej.

• Tigertofflan

Övre delen av magen låter ju som "mat-magen"....

Inte ätit nåt konstigt? Magsjuka?

• juzze

Jag har ont i övre delen av magen ibland (är i v 33). För mig är det förknippat med halsbränna/magkatarr, även om det inte känns som halsbränna. Pratade med min bm om det för att jag var lite orolig, hon trodde det var en irritation på magmunnen för att jag har så mycket magsyra efter halsbrännan. Får ont när jag sitter och böjer mig framåt, och även när jag ligger på rygg ibland. Har du haft mycket halsbränna? Tror inte det är något farligt iaf.

• Bobbenn

Barnet som trycker ut revbenen?

Vill du komma in på min sida, fråga så får vi se
  • MissJara

Blodtrycket har varit bra de gångerna jag varit hos BM , men det kan ju ändras fort . Det gjorde det sist .

Jag ska höra av mig till BM imorgon om det fortsätter tänkte jag .Tack för era svar , blandade dock

Svar på tråden Ont i övre delen av magen i v.31 ?