• Anonym

Örfil

Vad får man för straff om man ger någon en örfil?

• Svar på tråden Örfil
  • bubblan1982

till vem? hur hårt?

• Lusthan

Förmodligen inget hårt straff... Det kan räknas som misshandel, dock lindrig. Har du tänkt klappa till någon?

• Anonym

Hur pass mycket spelar det roll hur örfilen gick till, vem som fick den? Vad går domarna efter?

Öppen hand, mot någons kind...ungefär.

Jaaa...det finns flera som står på min önskelista..!

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-27 10:18:44 följande:
    Vad får man för straff om man ger någon en örfil?
    Beror väl på vem man gett en örfil till och vem ger den samt om någon får vet det eller inte veta at man get en örfil.

Har du gett ett barn en örfil och det komer fram till soc kan de evtuellt bli en utredning och i värsta fall bli av med vårdnaden av ditt barn.
  • Anonym

Personen borde väl känna/veta att man ger en örfil...eller hur menar du?

Anonym skrev 2007-12-27 15:29:47 följande:
    Beror väl på vem man gett en örfil till och vem ger den samt om någon får vet det eller inte veta at man get en örfil.Har du gett ett barn en örfil och det komer fram till soc kan de evtuellt bli en utredning och i värsta fall bli av med vårdnaden av ditt barn.
  • Lusthan

Jag skulle nog låta bli och sen ta och se till att personerna ifråga fick sitt straff på ett sätt där du inte kan straffas själv för det. Rör inte människorna, se bara till att de får det de förtjänar på annat sätt.

Om jag vore du skulle jag bara släppa allt och skita i det. Det är nog det bästa i ditt fall att du inte visar att du bryr dig helt enkelt.

Svar på tråden Örfil