• Martha

Blåmärke när man kliar sej?????

Måste bara kolla med Er....  När jag kliar mej på mina ben blir jag alleles blå som stora blåmärken, är det vanligt eller tror ni det är farligt?  Den är klådan kom när jag var gravid med mitt andra barn, höll uppe ett tag å kom tillbaka nu på höstkanten. 

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Svar på tråden Blåmärke när man kliar sej?????
  • viseversa

åk och kolla det tycker jag! Låter ju lite underligt! men säkert inget farligt.Men vore det jag skulle jag kolla upp det!!

• Martha
    Softyy skrev 2007-12-27 11:40:47 följande:
    Min mamma har samma och hon har blödarsjuka.
    Ursh det låter otäckt....
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Softyy

Ingenting direkt som hon lider av, lättare att få blåmärken av småsaker mest.

• middiz

jag gick och kliade mej ganska mycke och länge på benet, det slutade med ett kalasstort blåmärke.. ingen som trodde på att jag hade kliat tills jag fick det!
    gick dock aldrig och kollade upp det.. men har fått så nån gång innan vet jag, och jag lever än så länge iaf

(¯`°?.¸ ღ♥Madde+Magnus=Jouline♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nana 24

Jag får också lätt blåmärken, har alltid haft så. Ett tag i min ungdom så utredde de mig efter stora mensblödningar och trodde att det var någon form av (enklare) blödarsjuka. Inget som jag lidit av, annat än att jag tidvis får lätt och flera blåmärken.
    Jag tycker jag märker att jag har lättare att få det efter mensen, och järnvärdena är lägre. Vet inte om det stämmer, men när jag äter lite järn verkar de gå tillbaka (det är min egen teori, men den stämmer för mig).
    Jag förstår dig, har med samma problem, ibland kan man verkligen se ut som någon misshandlat en med stora blåmärken (mest på benen)...

• Max mamma

Så har jag åxa!!
    Om jag kliar me på ett å samma ställe ett tag kanjag få jättblåmärke där sen-ser ut som man blivit misshandlad.
    Det är inte alltid det blir så men ofta.
    Har aldrig sökt dr. för det...men underligt är det!

Svar på tråden Blåmärke när man kliar sej?????