• Fannsan

Ni som hade ont i ryggen innan förlossningen startade...

Har en fråga till er som hade ont i ryggen innan förlossningen startade.. Hur lång tid hade ni ont innan värkarna satte igång och var exakt satt smärtan?
    Har ju hört att man kan ha ont i ryggen innan man börjar öppna sig..

Har nämligen idag känt av lite ryggvärk i svanken, fast bara på vänster sida..

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-27 11:50:16:
    Nån som haft ont i ryggen ett tag INNAN värkarna startade?

• Svar på tråden Ni som hade ont i ryggen innan förlossningen startade...
  • Den där morsan

Jag fick ont i ryggen när förvärkarna startade några dygn innan nere i svanken och ut mot vänster sida.

• lokacitron

Jag hade ont i flera timmar, sen vart det värre och värre tills jag fick EDA. På mig satt det onda mitt på svanken.

Jag hade alltså åkt in på förlossningen, men det var bara för att jag började sippra vatten. Sedan började det värka i ryggen när jag hade varit där i 5 timmar.

• maja 81

jag vaknade idag av ont i hela svanken, gick bort med värmekudde och sömn men nu så har det "satt igång" igen. har ingen aning om det har med förlossningen att göra eller om det är ond foglossning. det är inte som värkar utan ihållande ont.

• AlwaysOnMyMind

Jag vaknade på morgonen och hade ont i ryggslutet, mest på vänster sida.  Märkte av värkarna vid 15- 16 tiden. Var på förlossnigen vid 13.00 och hade då värkar med 5-7 minuters mellanrum utan att veta om det.

• Fannsan

Är lika här, också ihållande ont, det blir inte bättre av att ligga/sitta på nåt spec sätt. Nu har det dock gått över efter jag smort in mig med ibumetin, får se om det kommer tillbaka..

maja 81 skrev 2007-12-27 18:40:40 följande:
    jag vaknade idag av ont i hela svanken, gick bort med värmekudde och sömn men nu så har det "satt igång" igen. har ingen aning om det har med förlossningen att göra eller om det är ond foglossning. det är inte som värkar utan ihållande ont.
  • Jenniesmamma

Jag hade ont i svanken när min förlossning starta,sen höll det i sig ända tills bebisn kom ut,smärtan vart så klart värre,har tagit sterila kvaddlar i svanken båda förlossningarna bara för att all smärta suttit där på mig,eller den värsta smärtan iallafall. Smärtan i svanken började ca 8 timmar innan värkarna även kom.

Älskad och saknad av så många! RIP älskade lillebror!
  • lokacitron
    Fannsan skrev 2007-12-27 19:25:46 följande:
    Är lika här, också ihållande ont, det blir inte bättre av att ligga/sitta på nåt spec sätt. Nu har det dock gått över efter jag smort in mig med ibumetin, får se om det kommer tillbaka..
    Har du ringt in till förlossningen?
  • pulmones

typ i två dygn innan förlossningen

• Emke

Puffar lite för fler svar....

Har precis likadant, ihållande riktigt ont i ryggslutet, mest på vänster sida. Har dock kommit och gått under några veckor utan att det hänt något, men varje gång tycker jag att det känns lite lite värre än förra gången, förmodligen önsketänkande

BF 24 december
Svar på tråden Ni som hade ont i ryggen innan förlossningen startade...