• scizo036

Kan katter äta upp....

Det är så att min förlovningsring är borta. Den låg på bordet när jag skulle smörja in mina händer, men sen när jag skulle ta den så var den borta och jag/vi har letat igenom hela lägenheten flera gånger. Men den finns inte. Så jag börjar fundera på om någon av våra katter har ätit upp den, men jag tror inte dom har gjort det. Men om det verkligen är så, undrar jag. Skulle inte den fastna i halsen på dem? Hur lång tid tar det för den att komma ut om det är så att dom har svalt den?

• Svar på tråden Kan katter äta upp....
  • isisisis

Självklart har inte katten ätit upp din ring!

Leta vidare eller inse att du får ge upp.
    Förr eller senare kommer den väl fram.

• Bobbenn

Katten kan väl ha lekt bort ringen men knappast ätit upp den

Vill du komma in på min sida, fråga så får vi se
  • sanna77

Jag kan inte tänka mig att katten har svalt ringen. Däremot kan den nog ha lekt med den och viftat ner den från bordet, så leta noga överallt, bakom element, i blomkrukor osv.

Jag tror inte att en katt kan svälja en ring, den skulle nog spotta upp den rätt snabbt om den fick den i munnen. OM den svalt ringen kommer den ut rätt snabbt, kanske det tar tolv timmar? Men som sagt var, ringen ligger säkert någonstans i lägenheten.

Hoppas du hittar den.

• scizo036

Det var bara en tanke. För dom tycker verkligen om att leka med sånt som låter och det som dom inte får använda. Har vänt upp och ner på hela lägenheten, men den finns inte. Men,men om den kommer fram dom närmaste dagarna så blir jag glad. Annars så blir det till att köpa en ny ring.

• jennyfannyemil

Jag skulle definitvt tro att katten lekt med den inte svalt den. Ngt som ligger på bordet är ju otroligt roligt att skjutsa ned på golvet.

Men du kan ju hålla lite extra koll på katten och kattlådan utifall att.

• scizo036
    jennyfannyemil skrev 2007-12-27 13:33:06 följande:
    Jag skulle definitvt tro att katten lekt med den inte svalt den. Ngt som ligger på bordet är ju otroligt roligt att skjutsa ned på golvet.Men du kan ju hålla lite extra koll på katten och kattlådan utifall att.
    letar i kattlådan hela tiden, för om det är så. Men,men får ta en let runda igen
  • scizo036
    sanna77 skrev 2007-12-27 13:31:42 följande:
    Jag kan inte tänka mig att katten har svalt ringen. Däremot kan den nog ha lekt med den och viftat ner den från bordet, så leta noga överallt, bakom element, i blomkrukor osv. Jag tror inte att en katt kan svälja en ring, den skulle nog spotta upp den rätt snabbt om den fick den i munnen. OM den svalt ringen kommer den ut rätt snabbt, kanske det tar tolv timmar? Men som sagt var, ringen ligger säkert någonstans i lägenheten.Hoppas du hittar den.
    Har dammsugit och letat igenom dammsugarpåsen, lyft på soffan och alla mattor. Men där finns den inte. Har tom kollat i skor och bakom saker och ting. Har dragit fram spisen och kollat under kylskåpet. Men,men det blir till att avvakta några dagar. Den kommer väl fram så småningom
  • Bobbenn
    scizo036 skrev 2007-12-27 13:36:02 följande:
    Har dammsugit och letat igenom dammsugarpåsen, lyft på soffan och alla mattor. Men där finns den inte. Har tom kollat i skor och bakom saker och ting. Har dragit fram spisen och kollat under kylskåpet. Men,men det blir till att avvakta några dagar. Den kommer väl fram så småningom
    Som här hemma fast det är mina hårband som försvinner spårlöst Kanske kan katter trolla
  • scizo036
    Bobbenn skrev 2007-12-27 13:46:04 följande:
    Som här hemma fast det är mina hårband som försvinner spårlöst Kanske kan katter trolla
    dom brukar oxå försvinna för mig med. Men dom kommer alltid fram. Eller så brukar dom lägga dom under soffan. Men hårband har man många av Börjar tro att dom kan det. Vore inte konstigt, eftersom allt försvinner här hemma. Den ena tar pennor och gömmer dom. Jag gick och leta efter en penna i ca 2 veckor innan jag hittade den.
  • Bobbenn
    scizo036 skrev 2007-12-27 13:48:34 följande:
    dom brukar oxå försvinna för mig med. Men dom kommer alltid fram. Eller så brukar dom lägga dom under soffan. Men hårband har man många av Börjar tro att dom kan det. Vore inte konstigt, eftersom allt försvinner här hemma. Den ena tar pennor och gömmer dom. Jag gick och leta efter en penna i ca 2 veckor innan jag hittade den.
    Mina kommer aldrig fram Förvånad
  • scizo036
    Bobbenn skrev 2007-12-27 13:49:58 följande:
    Mina kommer aldrig fram
    det är mystiskt med katter :-S Men det är roliga djur ändå
  • Bobbenn
    scizo036 skrev 2007-12-27 13:52:10 följande:
    det är mystiskt med katter :-S Men det är roliga djur ändå
    Jag älskar mina katter. Mitt liv för en katt
  • scizo036
    Bobbenn skrev 2007-12-27 14:00:56 följande:
    Jag älskar mina katter. Mitt liv för en katt
    Älskar oxå mina katter, men ibland kan jag bli så irriterad på dom. Men så är det med alla djur.
  • scizo036

Kan bara säga att jag tog mig en till leta runda nu igen. Och gissa vad jag hittade under mattan under soffan. Mattan slutar där soffan börjar. Min ring! Så nu har jag hittat den och nästa gång som jag tar av mig den för att smörja händerna så kommer den läggas på ett ställe där dom inte kommer åt den.

Så nu behöver jag inte oroa mig längre.....phu! Slapp en utgift ialla fall.

• Bobbenn
    scizo036 skrev 2007-12-27 14:38:13 följande:
    Kan bara säga att jag tog mig en till leta runda nu igen. Och gissa vad jag hittade under mattan under soffan. Mattan slutar där soffan börjar. Min ring! Så nu har jag hittat den och nästa gång som jag tar av mig den för att smörja händerna så kommer den läggas på ett ställe där dom inte kommer åt den. Så nu behöver jag inte oroa mig längre.....phu! Slapp en utgift ialla fall.
    Vad skönt
  • scizo036
    Bobbenn skrev 2007-12-27 14:48:51 följande:
    Vad skönt
    väldigt skönt var det....!
  • KickanAnnika

Skönt att ringen är tillbaka och att den inte passerat genom kattmagen!
    Jag tycker också att det låter otroligt att en katt skulle käka upp en ring, men faktum är att jag såg på ett djursjukhus en monter med diverse saker som de opererat ur djurmagar. Främst hundar (de käkar ju ALLT!), men även katter. Och där var märkligare saker än ringar som katter ätit upp, så ta det inte för omöjligt att katter skulle kunna äta upp en ring.
    Men skönt att så inte var fallet alltså!

• scizo036
    KickanAnnika skrev 2007-12-28 09:42:10 följande:
    Skönt att ringen är tillbaka och att den inte passerat genom kattmagen!Jag tycker också att det låter otroligt att en katt skulle käka upp en ring, men faktum är att jag såg på ett djursjukhus en monter med diverse saker som de opererat ur djurmagar. Främst hundar (de käkar ju ALLT!), men även katter. Och där var märkligare saker än ringar som katter ätit upp, så ta det inte för omöjligt att katter skulle kunna äta upp en ring.Men skönt att så inte var fallet alltså!
    det är väldigt skönt att den inte var uppäten. Men,men nu är det bäst att hålla rätt å den om man lägger ifrån sig den för ett ögonblick.
  • Zasett

Kul att du hittade ringen...

Som svar på tråden så tror jag att en katt skulle kunna svälja en ring, varför den nu skulle vilja det har jag ingen aning om, men ändå... :)

våran hankatt svalde sina byten hela, så ibland kunde han spy upp en hel mus...
    så om man bara ska utgå från storleken så går det...

Svar på tråden Kan katter äta upp....