• scooby

Toasits för barn - vilken är bäst?

Tänkte ta och inhandla en toasits till sonen, men har sett att det finns olika prisklasser. Allt från runt 80 kr till nån hundralapp (BabyBjörn). Är babybjörnen bättre, eller funkar det med en billig oxå? Vill ju att den ska sitta stadigt och inte glida runt osv.

Tacksam för tips

~~Albin ska bli storebror! BF 10 april -08 ~~
  • Svar på tråden Toasits för barn - vilken är bäst?
  • mludvigs

På dagis har de den billiga varianten men den gillar inte sonen eftersom den ej sitter fast och åker lätt omkring när han försöker häva sig upp på toastolen. Hemma har vi en som man liksom ställer in för att passa sin toastol och den sitter bra fast. Den gillar sonen!
    Själv såg jag för ett tag sen en dubbeltoaring eller vad jag ska kalla det - typ att barnets lilla ring satt fast precis som de vuxnas så man fällde bara upp locket och så var barnets ring där , behövde en vuxen gå lyfte man bara på en ring till så var den som passade de vuxna där. Såg himla smidigt ut. Kommer dock tyvärr inte ihåg vad den hette.

• Axelina T

Vi har testat två olika sitsar, en BabyBjörn och en av okänt märke. För vår del passade BabyBjörnen bäst då det gick att justera ringen så att den passar just vår toalettsits. Den av okänt märke gick inte att justera och gled bara omkring så den lämnade vi tillbaka till dom vi lånade den av.

Nu vill jag inte säga att den av okänt märke automatiskt behöver vara sämre. Har man tur och den passar till toalettsitsen så funkar den säkert precis lika bra som en BabyBjörn, men på vår toalett funkade den inte.

**Mamma till världens finaste Axel 051208**
  • scooby

Åh, det lät smidigt med den som man fäller upp! Kommer du ihåg var du såg den?

• cicci85

Vi köpte en billig som är dålig, sonen vill inte ens använda den.
    på Bauhaus finns "dubbeltoaringen", tror den kostade 300kr, ska nog skaffa en sån, vekar ju va jättebra!

• scooby

Hm, verkar inte som den billigare varianten är så bra.. Inte kul om den far runt, då kommer han säkert inte vilja sitta på den..

• SkönaGG

Jag har en babybjörn på ena toan och det funkar. den sitter bra men man måste ta bort den efter varje gång för att stänga locket.

Sen köpte jag en dubbelsits på coop för 2 veckor sedan och den funklar jättebra.

Jag lägger in lite bilder på den i mitt galleri så kan du se hur den ser ut.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • Snarkofagen

Vad är dubbeltoaring?

En gång har jag sett ett "riktigt" dasslock med ett litet lock och hål i om ni fattar hur jag menar. Det var alltså ett litet lock i stora locket som barnen fällde upp. De satt alltså på stora locket. Gud, vad jag krånglar till det! Nån som fattar vad jag menar och var jag i såna fall kan hitta ett sånt dasslock?

cicci85 skrev 2007-12-27 15:19:58 följande:
    Vi köpte en billig som är dålig, sonen vill inte ens använda den.på Bauhaus finns "dubbeltoaringen", tror den kostade 300kr, ska nog skaffa en sån, vekar ju va jättebra!
  • SkönaGG
    lilla locket uppe

stora locket uppe
  • SkönaGG

ca 300:- köpte jag min för men då tror jag den var lite nersatt på COOP

• scooby

Gurra: jaa, den ser ju kanonbra ut!! Skönt att behöva lyfta bort toasitsen hela tiden! Ska kolla om den finns här på coop oxå!! Tack!

Svar på tråden Toasits för barn - vilken är bäst?