• Ussen

Tappa tänder innan 5 år...?!

Hej!

Min son blir fem i slutet av februari och har idag tappat sin första tand (4 år och 10 månader gammal) i underkäken. Även tanken brevid är lös... Är det någon mer som varit med om något liknande? Det känns så tidigt? Han har inte ont och tanden bara "trillade ur". Han blev jätteledsen då ingen av hans jämnåriga kompisar tappat några tänder än.

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Tappa tänder innan 5 år...?!
  • Ussen

Puff...

Ingen som varit med om det? OJ, min son måste verkligen vara unik! Skämt åsido, vi hade en traumatisk eftermiddag med en gråtande son som nu vägrar äta och en hysterisk pappa som ringde varenda tandläkare i kommun igår....

• MammaSara80

Vår dotter tappade sin första när hon var 5 år och 11 månader. Jag tror inte att det är något konstigt med det. Hon var jätteglad och kände sig stor.

• MammaSara80

Förlåt 4 år och 11 månader ska det stå.

• Mamma på heltid

Min dotter tappade sin första tand oxå strax före 5 år, och sen en till någon månad senare.

• Sindri

Min äldsta dotter tappade sin första tand när hon var 4 år och 3 månader. Jag blev också förvånad, hade inte märkt att den var lös eller så, utan hon kom bara och sa att hon blödde i munnen och då hängde tanden på en tråd

• Ussen

Nr två trillade ut ett par dagar senare, så nu har han en ordentlig glugg!

• Marlene74

Min dotter tappade sin första tand för 6 månader sen, hon fyllde 5 igår.. Får man tänder tidigt, så tappar man oxå dom tidigt.=)

• Mrs Jane Doe

Dottern började tappa sina tänder i höstas - fyllde 5 i december.
    Inget konstigt enligt tandläkararen.
    Hon var iofs tidig med att få sina tänder också (de första fyra kom när hon var 4 månader).

Svar på tråden Tappa tänder innan 5 år...?!