• Anonym (Ajajajajaj)

Analbesvär - hjälp!

Jag födde min son i början av maj. Jag sprack ingenting och behövde inte sy någonting. Efter förlossningen hade jag problem med hemorrojder som gjorde ont när jag bajsade osv. Jag har egentligen inte blivit av med dem problemen ännu, för nu har jag jätteont när jag bajsar. Det känns som om jag försöker bajsa ut krossat glas! Det blöder jättemycket och jag får lägga mig ner efter varje gång jag bajsat, för det gör så ont att jag inte kan gå nästan! Jag har ina yttre hemorrojder vad jag kan se och känna, så det måste ju vara inuti. Har någon mer än jag såna här problem och hur i hela helvetet blir man av med det!! Det är sju månader nu....

• Svar på tråden Analbesvär - hjälp!
  • Anonym

det skulle jag oxå vilja veta vad man ska göra åt!!

har inte lika mycket problem som du men samma symptom...

Själv äter jag mycket som ska va bra för magen; loppfrö, torkad frukt mm

• Anonym

min bm sa att man måste operera bort hemorojder..
    du kan däremot köpa alcosanal eller liknande på apoteket för att lindra symptomen... man får inte lika ont...

• JanHelge

Som ett alternativ till att söka vård på FL så kanske den lokala Vårdcentralen kan vara ett alternativ? De flesta inom sjukvården kan behandla ett rövhål med hänsyn och respekt! Har du gått med detta i 7 månader? Tänk om det är elakartad tarmcancer! Då har den förmodligen spridit sig till hela kroppen på 7 månader! Människor är märkliga, dom springer till doktorn om dom skurit sig lite i fingret men om blodet forsar ur röven så dör dom hellre än att besöka läkare!

• Anonym (Ajajajajaj)
    JanHelge skrev 2007-12-27 16:35:14 följande:
    Som ett alternativ till att söka vård på FL så kanske den lokala Vårdcentralen kan vara ett alternativ? De flesta inom sjukvården kan behandla ett rövhål med hänsyn och respekt! Har du gått med detta i 7 månader? Tänk om det är elakartad tarmcancer! Då har den förmodligen spridit sig till hela kroppen på 7 månader! Människor är märkliga, dom springer till doktorn om dom skurit sig lite i fingret men om blodet forsar ur röven så dör dom hellre än att besöka läkare!
    Herr JanHelge... nu är det så här att jag inte har någon anledning att tro att det är elakartad tarmcancer.  Jag har jobbat inom vården och har behandlat både ytliga hemorrojder och elakartad tarmcancer där större delen av tarmen faktiskt hänger utanför rövhålet. Däremot har jag lite huvudbry om hur inre hemorrojder ter sig och därför frågade jag här om nån annan än jag har samma problem och vad de har gjort. Kan jag hjälpa mig själv i första hand, så gör jag gärna det istället för att sitta på Vårdcentralen och häcka.

Jag har haft fullt upp med sjuka barn och annat, därför har jag inte hunnit söka än!
  • Anonym (Lillen)

Anonym (Ajajajajaj) skrev 2007-12-27 18:28:22 följande:

www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp här infon hittade jag....och ni får ursäkta mig, men HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!! Vilka undersökningar! Jag lägger mig inte på en brits och får 8 - 10 cm stång uppkörd i analen!! Ajajajajjajajjj!
    Det får min fru ofta när vi har sex!!!!!
    Men det är väl bättre att skita blod och ha ont resten av livet!
  • Anonym (lalalala)

för att lindra symtomen använd lambi toapapper :=D
    använd en barnvänlig salva för rumpan

• Anonym (ha ha)
    Anonym (Lillen) skrev 2007-12-27 21:04:16 följande:
    Anonym (Ajajajajaj) skrev 2007-12-27 18:28:22 följande: Det får min fru ofta när vi har sex!!!!!
    Sure..det är därför du kallar dig själv "Lillen"  va?
  • VillaVovveVolvo

Köp Xyloproct stolpiller på apoteket, dem e väldigt bra mot hemmisar. Fungerar inte dem efter en veckas användning är det läkaren som gäller.

Svar på tråden Analbesvär - hjälp!