• Gith

Nu har jag köpt mig vårtformare...

I bruksanvisningen står det att man med fördel kan använda dem även under graviditeten för att få bröstvårtorna större (för att på så sätt underlätta amning). Har haft på mig dem i tio minuter nu och visst ser bröstvårtorna större ut. Nån som vet hur länge man ska ha dem på sig varje dag?

• Svar på tråden Nu har jag köpt mig vårtformare...
  • Lola Jämtland

Kanske OT men...

Vad är det för nåt?
    Aldrig hört talas om!

Länk?

//God Jul och Grått Nytt Hår
  • Happy Sally

Jahaaaaaa, då förstår jag. För indragna bröstvårtor.

• Cazi

Cynric skrev 2007-12-27 18:20:48 följande:

onödig grej kanske`?
    definitivt INTE om man har platta eller indragna bröstvårtor. kan hjälpa amningen avsevärt om det nu är så.
  • Gith

Om grejen kan hjälpa mig att få till en fungerande amning med tredje barnet tycker jag den inte alls är onödig. Finns det ingen där ute som vet nåt?

• Billabong
    Gith skrev 2007-12-27 19:02:14 följande:
    Om grejen kan hjälpa mig att få till en fungerande amning med tredje barnet tycker jag den inte alls är onödig. Finns det ingen där ute som vet nåt?
    Men det måste väl stå i bruksanvisningen? Om inte, ring tillverkaren!

Halvt om halvt OT: Hade inte heller någon aning om vad vårtformare var... Har du pratat med din bm om detta? Är det inte vanligt att amningen fungerar även om bröstvårtorna är indragna/små som icke-ammande?
  • Gith

Jo jag vet att det "ska" funka att amma med plana vårtor men det har varit knepigt med de två första tjejerna så jag tänkte prova dessa.

• Cazi

Gith skrev 2007-12-28 14:21:18 följande:

Jo jag vet att det "ska" funka att amma med plana vårtor men det har varit knepigt med de två första tjejerna så jag tänkte prova dessa.
    tycker absolut att du ska testa. det kan ju inte direkt skada att testa och hjälper det så är ju det jättebra. själv hade jag indragna bröstvårtor och hade SUPERJOBBIGT med amningen i början innan vårtorna sögs ut.
  • Git

Underlättar mycket om man kan få bröstvårtorna att "vända" sig. Min mamma hade det problemet med min bror, så när jag blev gravid sa hon lite fint att om mina var likadana skulle jag dra i dem under graviditeten. Mina var på "rätt håll" så det behövdes inte.

Svar på tråden Nu har jag köpt mig vårtformare...