• skruttiluttan

koloxid i blodet!

min syster fick sitt första barn i morse. vattnet gick för 3 veckor sedan o hon har legat på sjukan sen dess. hans lungor funkade inte när han kom ut så han fick ligga me respirator... nu på em konstaterades att han har koloxid i blodet så han fick åka ambulans till Lund.

någon som kan hjälpa mig med allt de vet om detta. som vet vad de kan innebära för barnet O ALLT!

/jenny

• Svar på tråden koloxid i blodet!
  • pulmones

man kan få koldioxidförgiftning om man inte vädrar ut koldioxiden, det är allvarligt.

hoppas det går bra!

vår son hade också problem med det så han fick ligga i respirator med syrgas

• Knosan

Jag har tyvärr inget svar på frågan, men koloxid och koldioxid är inte samma sak.

• pulmones

ad är koloxid? jag läste fel!

• linhen

Koldioxid bör det vara eller?

• Misilo

Hej!
    Om det nu är koldioxid eller koloxid vet inte jag, men min son hade något av det när han föddes i v. 27. De kollade halten varje dag med hjälp av blodprov. Anledningen till att han fick hög halt av koldioxid var att hans lungor inte riktigt orkade syresätta hans blod.

Allt gick bra med min lille kille, han hade förhöjda värden ett tag som sedan gick ner av sig själv. Eller han fick nog en del vätskedrivnade medecin för att inte samla på sig vätska i lungorna. Vätska i lungorna förvärrade nämligen syresättningen och höjde då värdet på koldioxiden.

Läkaren sa att om halten blir för hög måste man lägga dem i respirator. Vi behövde inte detta utan lillen klarade det själv och då var han ändå så tidigt född. Så jag hoppas allt går bra för er, det kan som sagt var gå över utan några stora ingrepp.
    Kram Mimmi

• skruttiluttan

tacl så mycket han mår mycket bättre idag men e inte utom fara

Svar på tråden koloxid i blodet!