• MuffinCake

Vad tycker ni om dessa namn?

Jag väntar barn till sommaren och har lite smått börjat fundera på namn.
    Storfavoriterna just nu är Elina om det blir en flicka och Max om det blir en pojke.
    Eventuellt funderar vi på att sätta i hop dem med ett par "extranamn"; Elina Maria Isabelle eller Max Carl Harry.
    Är nyfiken på att höra vad ni därute tycker om dessa namn?
    Skriv helst inte bara "gillar" eller "gillar inte", utan skicka med en motivering också :)

• Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn?
  • Mumin

Jag älskar Elina och Max, mycket fina namn. Hade själv kunnat ha barn med de namnen.

• buffybus

ja det blev väl bra namn tycker jag....ska dem andra namnen va mellan namn då? har du valt dem för det passar eller för att det kommer från nån i släkten??

vi ska själva ha André och i mellannamn ska han få heta tomas..efter min mans pappa...

BF 11 feb =)
  • fochf

Tycker att Elina är jätte fint, har en kompis som heter det men med betoningen på e;et. Så istället för E-Lina blir det Eelina.
    Svårt att beskriva.

• Pikku Enkeli

Fina namn. Om Elina uttalas Eeelinna, inte Élina eller hur man nu ska förklara det..

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • April Mamma

Elina är fint...Max likaså.

• MajaLinnéa
    Pikku Enkeli skrev 2007-12-27 20:36:07 följande:
    Fina namn. Om Elina uttalas Eeelinna, inte Élina eller hur man nu ska förklara det..
    Jag tycker nog att Elina ska uttalas "Eliiina".
  • MuffinCake

Vad kul att så många verkar tycka om namnen!
    Vi har inte riktigt bestämmt oss för vilken betoning på Elina vi ska ha, jag tycker båda är fina på sitt sätt...
    Maria och Carl är mitt och min sambos mellannamn som vi vill ska gå i arv.
    Harry kommer från en släkting och Isabelle tycker vi bara är vackert.

• MuffinCake

En förtydling:
    Det är bara Elina och Max vi kommer använda oss av till vardags - fröknarna på dagis kommer slippa ropa trippelnamn på lekplatsen :P

• spöke

Tycker att både Elina och Max är fina namn. Andranamnen tycker jag gärna får vara personliga, typ släktnamn. Så kör på dem om det känns rätt!

• Billabong
    buffybus skrev 2007-12-27 20:32:56 följande:
    ja det blev väl bra namn tycker jag....ska dem andra namnen va mellan namn då? har du valt dem för det passar eller för att det kommer från nån i släkten??vi ska själva ha André och i mellannamn ska han få heta tomas..efter min mans pappa...
    Du har nog missuppfattat vad mellannamn är...
    sv.wikipedia.org/wiki/Mellannamn
    Pikku Enkeli skrev 2007-12-27 20:36:07 följande:
    Nej, fy! Så kan man väl ändå inte vilja uttala det fina namnet Elina heller!
    MajaLinnéa skrev 2007-12-27 20:37:15 följande:
    Jag tycker nog att Elina ska uttalas "Eliiina".
    Precis!

TS: Gillar Elina men inte Max. För mina tankar till Midi och Maxi. 
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Midi%2C_Maxi_%26_Efti
    Eller till en förkortning av ordet maximum. Men jag vet att det bara är jag som tänker så, de flesta gillar namnet Max.
Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn?