svamp i underlivet... en fråga om huskurer
jag vet att filmjölk ska vara bra vid svamp. Men kan yoghurt funka lika bra? Eller något annat tips på något som man kanske har hemma?
jag vet att filmjölk ska vara bra vid svamp. Men kan yoghurt funka lika bra? Eller något annat tips på något som man kanske har hemma?
Naturell Yougurt är mycket bättre än filmjölk.
OBS! Naturell. det får inte vara något socker i den.
funkar matlagnings youghurt? Det var allt jag hade hemma...
Dricka tranbärsjuice, aloeverajuice, tvätta sig i underlivet med olivolja, inte äta godis (undvika allt som är sött), lufta mycket och ofta dvs gå utan trosor och sov näck också!
Dessa tips har jag fått av min BM.
Detta är sånt som kan lindra och är man svampfri så förebygger man att det kommer tillbaka. Tyvärr är det ju inget botemedel om man har jordens svampodling..
Matlagningsyoghurt borde funka. Det är väl som naturell fast lite fetare?
Doppa en tampong i det o in med den Har funkat jättebra för mig.
Anonym (svampen) skrev 2007-12-27 20:54:10 följande:
högpastoriserad mjölk och grädde, mjölkprotein och yoghurt kultur... Så då borde det ju bara vara laktosen som är det enda sockret?
Drick afil.Ta cranberry tabletter,även pressad grape är bra.
Sen till alla som anväder lactacyd i underlivet:fimpa de med en gång.Fick höra på apoteket att den är boven till mycke.Blev i stället rekommenderad aco tvål intim......
har hört samma sak om lactacyd men nu har de ju lanserat en speciell lactacyd-tvål för underlivet! Vet inte vad skillnaden är dock...
jag tänkte köpa en kräm på apoteket imrogon som jag vet är bra, har haft den innan... Det är väl jul godiset som straffar sig nu... Smörjde på lite yoghurt och det verkar lindra om inte annat...
Så får vi hoppas att inte grannarna ser att jag smyger runt här troslös.
ett tips som jag fått men inte testat är tea tree olja på en tampong eller tvätta underlivet med det. Jag gissar att man borde lägga några droppar och blanda i någon olja så det inte är så koncentrerat...
Det där att det hjälper med fil eller sa är inte riktigt sant. det lindrar kladan men kan gjöra svampinfektionen värre.
ga och kolla upp det hos gyn för svamp kan bli en riktig plaga som kan vara jätte svar att fa bort om man inte passar sig.
ja tea tree låter svidigt!
läste nånstans att man skulle smörja sig med vaselin morgon och kväll och efter dusch och sex.
men vad för vaselin.
finns ju vitt vaselin och sen nåt som heter klövervaselin, en gul burk med gult vaselin.
vad är det, nån som vet???