• jezzzzzika

När sa ditt barn sitt första ord?

Blev lite nyfiken på när era små sa sitt första ord. Min kille på 6 mån har i alla fall inte sagt något som ens kan likna ett ord ännu! Flört Skriv gärna vilket ord det var!
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-28 07:46
    Om ni vill får ni gärna svara på hur ni visste att det var ett ord och inte bara joller!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När sa ditt barn sitt första ord?
  • Tossi77

Min dotter sa pappa när hon var 7 månader

• UnderbaraSöner

Mina söner sa sitt första ord kring 9-10 mån men tror inte att de förstod va ordet betydde då utan började härmas mer då..

• jezzzzzika
    Tossi77 skrev 2007-12-27 22:15:11 följande:
    Min dotter sa pappa när hon var 7 månader
    Jag blir nästan nervös när jag tänker på att min son kanske ska säga sitt första ord så tidigt! Han e ju bara en bebis! Hehe! Glad
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Kärnan

min son började härma runt 8 månader. Men han förstod nog inte ordens innebörd förrän runt 9-10 månader... ord som mamma, vatten, nappen

• camas

vår son sa pappa ett par dagar innan han blev 1 år och mamma sa han en dag senare (än han sa pappa)

surt att pappa "vann" morr...  men jag gör väl ett nytt försök med 2:an som kommer i mars... *ler*

Filip 4170g. 041227 och BF 080319
  • enny signatur

min dotter ahr sagt amma hela tiden. maken godkänenr de titne riktigt dock. nu är hon 11 m¨ånader och ahr sagt vatten sådär glasklart.

• mot

0-6 månader? Yeah, right! Min dotter är 7 månader och hon säger baa-baa. Det kallas joller. Men visst, man skulle kunna hävda att hon försöker säga pappa. Fast det är inte riktigt sant

• Tuffa Viktors mamma

min son på 8 1/2 månad säger mamamama.
     jag vet inte om det är bara  joller eller att man menar mamma....
    det är ju ganska roligt iallafall om man vill ju tro att det är mamma han säger

Svar på tråden När sa ditt barn sitt första ord?